Základy dobře vytvořených webových stránek + tajná přísada pro kvalitní a navštěvovaný web

Dobrý den vážení čtenáři webových stránek Webitech.cz. Jmenuji se Jakub Čižmař a stejně jako vy čtu webitech.cz pravidelně. V dnešním článku bych vám (jen velice stručně) rád představil základy problematiky propagace na internetu a internetového marketingu. Já sám se této problematice věnuji od roku 2008 a právě kvůli nedostatku kvalitních informací jsem se později rozhodl vytvořit webové stránky PropagaceNaInternetu.

V tomto článku vám tedy trochu představím způsob, jak se propagovat na internetu a zároveň vám sdělím jednu (ne příliš) tajnou přísadu úspěšného, perspektivního a navštěvovaného webu.

Vzhledem k tomu, že způsobů, jak se můžete na internetu propagovat je opravdu spousta, rozdělíme si tyto způsoby do dvou základních skupin:

  • Vaše webové stránky a vše, co se na nich děje
  • Vše co se děje na internetu mimo vaše webové stránky

Tento článek bude o tom, co můžete změnit na svém webu, aby byl co nejkvalitnější a aby co nejlépe posloužil vašim návštěvníkům.

Doména a url adresy vašich webových stránek

Doména – název vašich webových stránek a url adresy podstránek vašeho webu by měly být smysluplné a snadno zapamatovatelné. Doména může obsahovat klíčová slova, název vaší firmy, služby kterou nabízíte nebo jakékoli kombinace. Pokuste se však vyhnout dlouhým, špatně zapamatovatelným doménám, nebo takovým doménám, které obsahují mnoho pomlček.

Url adresy podstránek by měly také dávat smysl a obsahovat vhodná slova namísto různých identifikátorů a čísel. To je velmi snadno ošetřitelný problém, na který mnoho webů zapomíná.

Webové stránky z hlediska tvorby

Webové stránky jako takové by měly splňovat určité kvalitativní požadavky, aby vůbec mělo smysl je propagovat.

Stránky by měly být kvalitně nakódované. Měly by být vytvořeny s ohledem na uživatele, kteří tento web budou navštěvovat a také by měly být vytvořeny správně z technického pohledu, aby pro vyhledávače bylo jednoduché vaše stránky zaindexovat.

Ani design webu není zanedbatelný, přestože obsah je nejdůležitější, i design by měl vytvářet příjemný první dojem a odlišit váš web od statních.

Navigace a struktura webových stránek

Vaše webové stránky by měly mít dobře zpracovanou navigaci a strukturu tak, aby se v nich vaši návštěvníci dobře orientovali a aby pro ně bylo procházení vašeho webu přirozené.

Pokud se návštěvníci na vaše webu budou cítit ztraceně a nebude se jim dařit najít to, co hledají, budou váš web opouštět a hledat jiné webové stránky, kde budou mít větší štěstí.

Obsah webových stránek

Obsah vašeho webu by měl být kvalitní. Měli byste se snažit návštěvníkům nabídnout co nejkvalitnější informace, pro které na váš web přišli.

Zároveň je potřeba věnovat patřičnou pozornost tomu, aby vaše jednotlivé podstránky měly kvalitně zpracované titulky. Titulek se zobrazuje jako text odkazu ve výsledcích vyhledávání a je považován za jeden z nejvýznamnějších faktorů, který se nachází přímo na vašich webových stránkách.

Kromě titulků vyhledávače věnují pozornost také nadpisům vaší webové stránky a zvýrazněnému písmu. Ale nejen vyhledávače. Určitě jste už slyšeli o tom, že uživatelé různé webové stránky spíše skenují. Nečtou každou webovou stránku od začátku do konce. Pokud text stránky vhodně naformátujete pomocí nadpisů, důležité fráze zvýrazníte tučným písmem či kurzívou a text vhodně rozčleníte, pomůžete tím návštěvníkům, aby se ve vašem textu lépe orientovali. Lidé neradi čtou nekonečný souvislý text.

Odkazy

Na místech, kde je to třeba, byste měli odkazovat na jiné podstránky, aby uživatel měl navazující informace. Pokud například v nějakém textu mluvíte o tom, že vás mohou návštěvníci kontaktovat, odkažte na kontaktní formulář. Pokud mluvíte o konkrétním výrobku, odkažte na něj a podobně. Je důležité, aby byl váš web dobře provázaný.

Zároveň se vůbec nebojte odkazovat na kvalitní webové stránky ve vašem oboru. Návštěvníkům to pomůže a i vyhledávače si vás budou více vážit.

Závěr a tajná přísada pro kvalitní webové stránky

Hledáte tajný recept na bezvadné webové stránky, které budou vyhledávače i návštěvníci milovat, opakovaně navštěvovat a sdílet se svými přáteli? Tento recept je velmi jednoduchý…

Soustřeďte se na to, aby vaše webové stránky co nejvíce pomáhaly a usnadňovaly život vašich návštěvníků a zákazníků. Algoritmy vyhledávačů se stále snaží přiblížit tomu, aby co nejlépe posloužily lidem. Dělejte totéž! Pokud vytvoříte kvalitní a hodnotný web, který návštěvníkům pomůže s jejich problémem nebo potřebou, uvidíte, že se vám to vrátí.

Naopak – pokud vytvoříte nekvalitní web, jakákoli propagace vám bude stejně k ničemu, protože i když na tento web návštěvníky dostanete, nedostanou zde to, co by chtěli a budou hledat jinde. Často se setkávám s tím, že je potřeba propagovat web nebo produkt, který sám o sobě potřebuje nejdřív kompletně předělat, než se vůbec začne na nějaké propagaci pracovat.

Pokud vás propagace na internetu zajímá a rádi byste se v tomto oboru zdokonalili, můžete si zdarma stáhnout mou elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která už pomohla stovkám lidí a zároveň se přihlásit k e-mailovému kurzu optimalizace webových stránek, který je rovněž zdarma.

– Jakub Čižmař

, , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Uživatelů je den ode dne víc a víc.

Otestuj ho i TY!