Vše o Affiliate

Základní informace jak zvládnout Affiliate marketing?

Tato stránka se teprve připravuje. Už teď si ale můžete přečíst, na co se můžete těšit.

Na této stránce naleznete důležité informace a doporučení jak se vypořádat s partnerským programem (Affiliate) a to jak z pohledu partnerů či obchodníků.

Vše jednoduše a přehledně na jedné stránce!

affiliate-team

Partnerský program z pohledu obchodníka.

star-bod

 Co můžete očekávat od zavedení programu?

Affiliate marketing patří k moderním metodám marketingu. V zahraničí již toto kouzlo dávno objevili a využívají. U nás teprve získává své příznivce a trh je pořád ještě otevřen. Významní hráči na trhu např. Mall, Invia, Alza atd. již pochopili tento přínos a dávno začali využívat tuto metodu, která jim generuje mnoho nových a významných objednávek.

Systém je založen na provázání partnera s prodejem služby či produktu za předem definovanou provizi.

Definice na Wikipedii http://cs.wikipedia.org/wiki/Affiliate_marketing

Výhody a hlavní přínos spolupráce

  1. Provize vyplácíte až za skutečný prodej.
  2. Minimální náklady na pořízení.
  3. Oslovení nové skupiny potenciálních zákazníků.
  4. Zvýšení počtu objednávek.
  5. Přehled nad tím, kdo Vás propaguje.
  6. Snadná implementace do libovolných eshopových řešeních.
  7. Řízená kontrola nákladů na reklamu.
  8. Získáte náskok před konkurencí.

Maximální využití a cílení na zákazníka je založeno na snadném principu. Když vydělá parter, vyděláváte také a nevznikají vám žádné další náklady na reklamu.

Důležité je správné nastavení tak aby program byl výhodný jak pro partnera tak pro vás.

Můžete tak předejít problémům, kdy vás nebude chtít nikdo propagovat. Je potřeby brát zřetel na to že partner je pro vás jakýmsi marketingovým oddělením a tyto náklady přecházejí na něj a musí to pokrýt z jeho provizí.“

Podrobné informace o pořízení systému na vybudování partnerské sítě se můžete dočíst v článku Jak být až o 90% lepší než konkurence?  http://webitech.cz/jak-byt-lepsi-nez-konkurence/

Příklad výdělku pro společnost:

Bez využití spolupráce – 10 prodejů za 10.000 =  Výdělek  4.000,- (40% zisk)

Využití provizní sítě s 10 s aktivními partnery (po 10 prodejích) – 100.000 = Výdělek  20.000,- (20% zisk)

Výsledkem tedy je že když se rozdělíte o zisk 50/50 s 10 partnery sice máte poloviční provizi z prodaného produktu, ale obrat se 10x navýší, což ve výsledku dělá několikanásobně vyšší zisk a to neuvažuji úsporu na reklamu, vlastní prodeje atd.

Zkuste si spočítat, že budete mít 100 partnerů nebo ještě více. …… Ano to je realita.:)

affilbox-468x60.gif

 

 

star-bod

 Jaký zvolit program pro usnadnění a správu partnerské sítě?

 

  • AffilBox – Momentálně patří k těm nejpoužívanějším. Jedná se především o systém v češtině určený pro správu partnerské sítě a správu reklamních kampaní.
  • SimpleAffil – Snadná správa partnerského programu
  • Post Affiliate Pro – partnerský (affiliate) soft pro budování partnerského programu

 

star-bod

 Proč mít a jak najít affiliate manažera?

Jak najít či zda je nutné mít affiliate manažera je dost těžká otázka.

Osobně nemám s tímto zatím zkušenost, ale můžu zde přidat pouze můj názor. Podle mě je dobrý affiliate manažer určitě výhodou a dokáže partnerský program využít a najít v něm právě tu výhodu co přináší (zisk). Všeobecně je známo, že jich je velký nedostatek. Prostě nejsou.

V první řadě bych oslovil zprostředkovatel (prodejce) affiliate systému a nechal si dát nějaké doporučení na volnonožce (aff. Manažera), případně využil jejich služeb a možností zastupování v této věci.

Pokud bych neuspěl, porozhlédnul bych se po úspěšných partnerech, které mají zkušenosti jako affiláci a vědí co je potřeba pro chod správné spolupráce a navíc mají spousty kontaktů a zkušeností. Když bych ani tady neuspěl, pokusil bych se vychovat vlastního z řad marketingového (obchodního) oddělení případně začal pracovat na sobě a získal více zkušeností a pustil se do toho sám.

Také bych určitě vsadil na širší spolupráci s partnery. Oni přesně vědí, co potřebují a co funguje v affilate byznysu.

Při hledání, je potřeba brát zřetel na to že jeho hlavní náplní bude příprava programu a hlavně komunikace s partnery. Na 100% bych požadoval, aby osobně byl zapojen do tohoto provizního program a mohl jeho funkčnost (výkonnost) posoudit i z druhé strany a jeho odpovědi na dotazy ze strany partnerů byli věcné a použitelné v praxi.

Jako odměnu bych dal nějaké procento z vyplacených provizí partnerům, tak aby byl správně namotivován.

 

star-bod

 Kde najít vhodné partnery?

Hledaní partnerů do affiliate program je součástí práce manažera. Existují však více či méně známé metody jak najít potencionální partnery do provizního programu a jak si stávající udržet a správně je motivovat. Upozorňuji, že to není řazeno podle důležitosti.

  1. Základ je odkazovat v patičce webové stránky (e-shopu) na stránku o affiliate
  2. Dobře vypracovaný popis programu, provizní podmínky, od jaké částky a jak často vyplácíte provize, bonusy, cílová skupina atd.
  3. Oslovte spokojené zákazníky, kteří vás rádi doporučí.
  4. Zaregistrujte se do katalogů provizních programů.
  5. Informujte na tematických fórech (webtrh.cz, webdeal.cz, forum.lupa.cz atd.)
  6. Vydejte tiskovou zprávu a rozešlete na své kontakty čí cílově zaměřené blogy a magazíny.
  7. Oslovte affiliate weby propagující konkurenční produkt (s vaší cílovou skupinou).
  8. Využijte propagaci pomocí PPC.
  9. V rámci programu nabídněte provizi za získané podpartnery.
  10. Nezapomínejte, že váš partner vám vydělává peníze, ne že vás o ně obírá (partnerovy náleží provize za jeho činnost a je to práce jako každá jiná).
  11. Vyplácejte provize, tak jak jste definovali v pravidlech programu (každý měsíc nebo po dosažení minima).
  12. Přesně definujte jak je provize spočítána (nejlépe pomocí příkladu např. „za jeden prodej získáte…, za každý další prodej získáte…“). Doporučuji uvádět přímo v korunách – nepoužívejte %.
  13. Zdůvodňujte neuznané konverze (reklamace, vrácení zboží atd.).
  14. Vytvářejte speciální odměny či navýšení provize (např. za přivedení více zákazníků v určitém časovém úseku apod.)
  15. Založte si vlastní skupinu na facebooku, kde budete přinášet novinky a tipy pro partnery (případně informujte v tematických skupinách na FB je jich požehnaně).
  16. Připravte podklady pro propagaci (bannery, reklamní text, vzory e-mailu atd.).
  17. Zvažte dobu nastavení cookies (neomezeně, po dobu několika měsíců či dnů).
  18. Vše sami testujte.
  19. Komunikujte a aktualizujte informace v partnerském programu.
  20. Sledujte konkurenci a aktuální trendy v tomto oboru.

„Při využití affilate sítě jeko např. AffiliateClub.cz, eSpolupráce.cz, CJ, VIV Networks, Zanox.com atd. budete některých těchto prací ušetřeni. Stojí ale za zváženou zda je to pro vás ta správná volba. Někdy lze zvolit i současně obojí pokud se v síti nezavážete k jedinečnému zastupování.“

Využijte i metod, které zmiňuje uznávaný affiliate manažer ve svém videu Tajný trik affiliate manažerů, jak zjistit partnery konkurence

affiliate-vydelek

Affiliate z pohledu partnera

 

star-bod

 Možnosti monetizace?

Možností výdělku je mnoho. Zmíním zde ty nejpoužívanější a funkční modely monetizace webového obsahu. Nejedná se o všechny možnosti výdělky na internetu!

Affiliate (partnerský program) – Nabízí mnoho produktů a služeb, kdy můžete vybrat vhodný produkt pro vaší cílovou skupinu. Metoda je založena na principu WIN-WIN, kdy je užitečná jak pro vás tak pro provozovatele programu. Zisk za prodej nebo za uskutečněnou akci, která je přesně definována programem.

PPC – Mezi nejpoužívanější patří Google AdSense nebo Partner Sklik. Získáváte peníze, pokud někdo klikne za umístěnou reklamu na vašich stránkách. V dnešní době dokážou také dobře umístit cílenou reklamu.

PR články – Prodej propagačních (reklamních) článků na vašem webu. Využít můžete i služby – tržiště kde jsou poptávky po PR (Placla.cz, Kupobsah.cz atd.). S PR články to však nepřehánějte a udržujte zdravý poměr vašeho obsahu a PR.

Prodej odkazů – Prodej zpětných odkazů z vašeho webu. Jestliže se rozhodnete pro tuto metodu, seznamte se s touto problematikou a s jejími riziky a případnými dopady pro váš web z pohledu vyhledávačů.

Vlastní (přímý) prodej reklamního prostoru – Finance za prodej reklamního prostoru na vašem webu přímo inzerentovi. Vhodné pro větší weby, blogy a magazíny. Popřípadě můžete využít i internetové tržiště jak např. adexpert.cz atd.

Mediální zastupování – U větších projektů s velkou návštěvností (min. 100.000UIP/měsíc) stojí za zváženou, oslovení mediální agentury na zastupování prodeje reklamního prostoru.

Zpoplatnění obsahu – Máte na webu hodnotné informace a mnoho čtenářů. Můžete zvážit zpoplatnění obsahu na webu či jen třeba některé jeho části. Podobný princip funguje třeba u online aplikací, kdy je zdarma pouze omezená verze a za příplatek získáte plnohodnotný produkt.

Další možnosti monetizace (už se nejedná pouze o monetizaci obsahu webu) – Emailing, Infoprodukty, Lead gen, sdílení na soc. sítích, prodej domén, dropshipping, MFA, podpůrné www stránky – Microsite, video, arbitráž, hraní her atd.

Jaký druh monetizace bude záležet na konkrétní webové stránce a cílové skupině. Také doporučují kombinace třeba Affiliate a PPC. Affiliate může třeba v jednom měsíci vygenerovat tisíce a pak konec. Doporučuji neustálé testování a zjišťování potřeb návštěvníků webu. Také se nebojte hledat optimální umístění reklamních ploch a vymýšlet nové kreativní možnosti pro inzerenty.

 

star-bod

 Kde najít produkt či provizní (affiliate) síť?

 

 

star-bod

 Kde získávat aktuální informace?

 

www.affilblog.cz – Affilblog

www.affiliatemagazin.cz – Affiliate magazín

affiliatectvrtek.cz – Affiliate čtvrtek je komunita lidí, které baví affiliate marketing

blog.argo22.com – Blog ARGO22

www.mariorozensky.cz – Blog internetového affiliate podnikatele a manažera

blog.affiliateclub.cz – Blog AffiliateClubu (affiliate sítě)

www.vivnetworks.com/blog/ – Blog affiliate sítě

blog.frantisekszabo.cz – Františkův Blogísek nejen o affilu

 

star-bod

 Jak vytvořit web ve WordPressu?

Proč zde uvádím právě redakční systém WordPress?

Práce práce v redakčním systému WP velice jednoduchá a zvládnete jí bez znalostí programování webových stránek. WP je mezi affiláky velice oblíben.

Pro toho, kdo není seznámen s používáním redakčního systému WP, jsem připravil podrobnou příručku (ebook) v pdf zcela zdarma ke stažení.
wordpresseBook slouží jako podrobný návod na instalaci WordPressu a je sestaven krok po kroku na praktickém příkladu až po funkční webovou stránku.

Pomocí tohoto praktického návodu nejen že nainstalujete redakční systém, ale také se naučíte přidávat příspěvky a vše potřebné pro správu webové stránky ve WordPressu.

Autorem publikace je Lukáš Rousek provozovatel webu WebiTech.cz

http://webitech.cz/vytvorit-stranku-ve-wordpressu/

Dále doporučuji článek na téma:  21 výhod redakčního systému WordPress

 

 

star-bod

 Dostupná školení a semináře.

 

  • Kniha od Mária Roženského věnovaná Affiliate marketingu, kde vás naučí techniky pro správu provizního programu či jak získat více nových zákazníků.
  • Jak vytvořit stránku ve WordPressu? eBook s podrobným návodem na instalci a práci ve WordPressu ke stažení ZDARMA od Lukáš Rouska autora WebiTech.cz.
  • E-Book Affilák je elektronická kniha Michala Majgota o tom, jak v affiliate oboru vyrůst k velkým objemům a jak postupně vyrůst z malého affiláka ve velkého či jak dosáhnout vysokého příjmu a udržet si ho.

 

star-bod

Osobnosti českého affiliate marketingu:

 

 

Máte k tomuto tématu co říci? Podílejte se na tvorbě tohoto obsahu a neváhejte mě kontaktovat.

Affiliate_konference

Mediálně podporujeme Affiliate konferenci

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Show Buttons
Hide Buttons