Jak efektivně propagovat cizí produkty a vydělávat na affiliate programu

Affiliate (partnerské) programy fungují na bázi partnerství a umožňují v podstatě komukoli vydělávat na internetu bez vlastního produktu. Affiliate marketingem označujeme veškeré marketingové aktivity odměňované procenty z prodeje výrobků či služeb (obvykle z objednávky či registrace). Výše provize v affiliate programech se většinou pohybuje mezi 10 až 30 procenty, v závislosti na typu prodávaných produktů.

Počátky affiliate marketingu sahají už do devadesátých let minulého století, kdy začala první skupina aktivních lidí s připojením k internetu bez vlastního produktu vydělávat od drobných až po zajímavé částky. Za průkopníka a důležitého hráče ve vývoji affiliate marketingu je považována společnost Amazon. I přes všechen vývoj je to z hlediska partnerů stále hlavně o schopnosti přivést správné návštěvníky těm správným inzerentům.

Affiliate marketing má smysl

Affiliate marketing je prospěšný pro majitele webů, zejména pokud vlastní stránky dostatečně relevantní k prodávaným výrobkům či službám, neboť obvykle umožňuje maximalizovat zisk z daného reklamního prostoru. Hlavní výhodu je, že reklama působí v kontextu s obsahem webu a návštěvníkům tak obvykle nevadí, často je pro ně dokonce přínosem (např. různé recenze, srovnání, doporučení a související odkazy).

Stále více firem dnes v České republice zavádí partnerský program a na trhu je více nástrojů a sítí, které se dají využít, než kdy dříve. Vývoj v online reklamě jde neustále směrem k výkonu a affiliate je typickým výkonovým kanálem.

Nejefektivnější formy propagace

Nejvhodnější je vlastní zkušenost s danou službou nebo produktem, kterou popíšete v článku na svém webu/blogu. Affiliate funguje především na bázi důvěry k autorovi a podávání hodnotných informací. Pro affiliate propagaci potřebujete své webové stránky a ideálně kvalitní opt-in databázi, což je nejvýkonnější propagační kanál. Hodit se může i stránka na Facebooku.

Tip na příspěvek:  Centrální registr dlužníků online zdarma - CERD

Na začátku si vyberte trh (zaměření). Důvod je jednoduchý – můžete propagovat více produktů (či podobných služeb) najednou. Produkt se může přestat prodávat, nebo se může na trhu objevit nějaký jiný, lepší. Pokud se ale budete soustředit na konkrétní trh, můžete svým zákazníků vždy nabízet ty nejlepší produkty a vaše hodnota tím poroste. Také je čím dál tím důležitější vybrat si trh, o kterém buď už teď dost víte, nebo jste připraveni se o něm něco naučit.
Jakmile jste si vybrali určitou sféru trhu, vyhlédněte si produkty, které budete propagovat. Zjistěte si vše o provizi, konverzním poměru daného produktu a propagačních materiálech.

Nechtějte hned začít vydělávat co nejvíce peněz a neprodávejte příliš. Vaší prací není přímo prodávat, ale radit a pomáhat potenciálním zákazníkům. Lidi chtějí slyšet od jiných lidí, v čem je produkt dobrý a proč by ho případně měli mít i oni. Propagovaný produkt nebo službu pořádně zanalyzujte. Poznejte silné stránky i slabiny a zamyslet se nad tím, komu je produkt určen a kdo by si ho mohl koupit.

Věřili byste spíše tomu, co o produktu říká firma, která ho vyrobila, nebo tomu, co o něm říká člověk, který ho vyzkoušel? Napište proto na produkt recenzi. Nebo srovnejte vybraný produkt s podobným výrobkem. Dobře konvertující taktika je srovnat vybraný produkt s dvěma podobnými produkty. Zákazník si obvykle z více než tří variant stejně nevybírá. Vytvořte speciální stránku (mikrostránku), která bude obsahovat všechny nezbytné informace a umožní okamžitě produkt zakoupit. Potom tam posílejte své čtenáře. Můžete vytvořit i video na YouTube, v němž produkt svého affiliate partnera představíte a vysvětlíte lidem, proč ho potřebují a jak jim bude užitečný v každodenním životě.

Tip na příspěvek:  Google výrazně zlevnil své cloudové úložiště Disk Google - přinášíme praktické tipy

V první a poslední řadě posílejte newslettery

Webovou stránku potřebujete k tomu, abyste získali návštěvníkův e-mail a ukázali vámi propagované produkty. Peníze generuje hlavně kvalitně budovaná opt-in databáze, proto na svém webu připravte formulář, s jehož pomocí budete shromažďovat e-maily od svých čtenářů, a pravidelně jim posílejte novinky o produktech, které propagujete. Do těchto newsletterů přidejte rychlý odkaz na stránku o produktu, kterou jste dříve vytvořili. Když budujete dobré vztahy s vašimi kontakty, tzn. posíláte pravidelně relevantní a spolehlivé informace, budou velmi dobře reagovat na vaše doporučení.

No a také samozřejmě vašemu webu musíte zajistit návštěvnost. K tomu můžete použít celou řadu metod (PPC, SEO, sociální média atd.).

Zdroje:

http://marketingland.com/7-big-mistakes-new-affiliate-marketers-make-19195
http://blog.h1.cz/aktualne/je-affiliate-marketing-mrtvy/
http://stanislavamrazkova.cz/manual-affiliate-zacatecnika/
http://stanislavamrazkova.cz/jak-vydelavat-pomoci-partnerskych-programu/
http://www.adaptic.cz/znalosti/slovnicek/affiliate-marketing/
http://www.tomasponer.cz/infografika-jak-vydelavat-penize-na-internetu-affiliate-marketingem-v-6ti-krocich/
http://blog.webnode.cz/2013/03/10-rad-jak-vydelat-penize-s-affiliate-programem/

 

Sdílejte článek přátelům:
, , , , , , , ,
Show Buttons
Hide Buttons