SEO základy pro začínající e-shopy

Při budování nového e-shopu by pro vás SEO mělo být prioritou. Spolu se srovnávači zboží a PPC inzeráty budou právě vyhledávače představovat hlavní zdroj vašich nových zákazníků. Proto by mělo být vaší prioritou postarat se o přední pozice vašeho e-shopu ve výsledcích vyhledávání. Základem je porozumět tomu, jak vyhledávače fungují.

SEO – návnada pro vyhledávače

Krátce po zveřejnění vašeho e-shopu na internetu se dostane do hledáčku internetových robotů, kteří jej důkladně prohlédnou, a podle jeho obsahu si jej zařadí do příslušného seznamu. Dále se zaměří na klíčová slova a další prvky, které jim napovídají, jaký typ uživatelů vyhledávače by váš web mohl zajímat. A právě na klíčová slova a ony další faktory se SEO zaměřuje. Cílem je upravit váš e-shop tak, aby byl pro vyhledávače co nejatraktivnější. Jak tedy postupovat, aby byl váš web ve výsledcích vyhledávání někde nahoře?

Klíčová slova

Esenciálním pro úspěch je pochopení vašich zákazníků. Proč váš e-shop navštěvují, jaké produkty nakupují, a především, jaká slova používají pro popis těchto produktů, což se čas od času rozchází s logickým odvozením. Či, například, jaké doplňující informace je zajímají – tzv. informační dotazy. Pro práci s klíčovými slovy nabízejí hlavní vyhledávací platformy vlastní nástroje, v případě Googlu se jedná o tzv. „Google Keywords tool“ v případě Seznamu jde o „Sklik“. Při zadání jednoduchých klíčových slov, u kterých víte, že je vaši zákazníci využívají, vám tyto nástroje nabídnou slova podobná a příbuzná či jinak související. Všechna takto propojená a relevantní slova či fráze si zapisujte, využijete je v následujícím kroku.

Tip na příspěvek:  Testy počítačové gramotnosti ECDL jsou nově k dispozici i pro Windows 7

Vstupní stránky

Po provedení analýzy klíčových slov je důležité položit následující otázku: „Vím, na jakou stránku mého e-shopu se má uživatel dostat poté, co položí tento konkrétní dotaz?“ Pozici ve vyhledávači ovlivňuje také to, zda pro konkrétní dotaz najde tematickou sekci webu, která je určena přímo pro něj. Dalším krokem tedy bude vybudování samostatných sekcí webu pro pokrytí relevantních klíčových slov či frází. Pokud umožníte vyhledávači posílat zákazníky přesně tam, kam jejich dotaz míří, vaše pozice se radikálně zlepší. Nejhorší, co můžete udělat, je míchat jablka s hruškami – společné stránky pro více odlišných produktů apod.

Zajímavé a relevantní

Zlatým pravidlem marketingu je: „Zařiďte, aby u vás zákazníci našli to, co hledají.“ Mnozí provozovatelé e-shopů dělají tu chybu, že se sami omezují pouze na prodej konkrétních produktů. Zatímco zákazníci často hledají úplně něco jiného. Dobrá rada, vlastnosti konkrétního produktu, nebo recenze, to vše je může zajímat. A pokud jednou váš e-shop navštíví kvůli tomuto účelu, příště se mohou vrátit se záměrem nakoupit vaše zboží. Proto je ve vašem vlastním zájmu, abyste poskytovali co nejvíce informací s transparentními klíčovými slovy, které jim náleží. Tato problematika je ale spojená i se SEO. Pokud zaplníte váš e-shop sekcemi plnými zajímavých informací, zlepší se i vaše pozice ve vyhledávačích. Kategorie, kterým se můžete věnovat, jsou prakticky neomezené, tady je pouze stručný seznam některých z nich:

  • Testy
  • Hodnocení a recenze
  • Srovnání produktů
  • Videa a fotky daných produktů
Tip na příspěvek:  Jak vytvořit E-mail na deset minut? Online aplikace pro kterou toto není problém.

Pokud máte k dispozici dostatek informací, a opravdu se ve svém sortimentu vyznáte, můžete svým zákazníkům nabídnout testy produktů, jejich funkcí a výdrže. Sdílejte váš názor i zkušenost. Nebojte se i kritizovat, mnozí zákazníci ocení vaše upřímné hodnocení a zařadí si vás mezi oblíbené e-shopy.

Další úpravou, ke které se můžete uchýlit, je zpřístupnění moderované komentářové sekce pod vašimi produkty. Tento krok má svá velká pozitiva – pomáhá totiž vytvářet kolem vašeho e-shopu komunitu lidí, která vám může poskytovat ten nejcennější druh marketingu. Osobní doporučení.

Posledním způsobem, jak vystoupit z řady, je poskytnout zákazníkům opravdu kvalitní multimediální obsah. Videa a fotografie produktů mohou přilákat další zákazníky, a hlavně, v poslední době se v tomto odvětví jedná již o standartní servis, a pokud byste jej postrádali, může to podlomit důvěru zákazníků – ať už vědomou či podvědomou.

Linkbuilding

Jak již bylo uvedeno, nejlepší možností je situace, kdy není žádného linkbuildingu třeba, protože máte tolik nadšených zákazníků a partnerů, že není možné o vašem e-shopu nevědět. Tato situace se však neobjeví sama od sebe, a právě proto je zde účelový linkbuilding.

Začít můžete tím, že důkladně prozkoumáte vlastní web a veškeré odkazy, které jste už umístili. Jsou skutečně nezbytné? Vydělávají vám peníze, nebo lákají zákazníky? Jsou vůbec tematicky relevantní? Pokud ne, v některých případech je lepší se jich raději zbavit. V oblasti linkbuildingu je třeba řídit se podle pravidla „kvalita a relevance je více než kvantita“. Je mnohem lepší navázat konstruktivní partnerství s weby z oboru a publikovat přínosné PR články, než ztrácet čas s umísťováním linků na bezejmenných katalozích po celém internetu, které třeba ani nejsou zaindexovány.

Tip na příspěvek:  Bouřky na radaru na jednom místě a navíc na podkladech Google Maps

Pokud jste tedy provedli detoxikaci vašeho e-shopu po stránce odkazového profilu, můžete se pustit do budování skutečně relevantní sítě odkazů. Důležité je myslet na to, že odkazy mají hned dvě funkce – samotný odkaz nejen že přivádí návštěvníky, ale kromě toho také buduje autoritu stránky, na kterou směřuje, a tím významně přispívá k růstu pozic pro onu stránku.

Dalším často využívaným způsobem propagace je linkování v komentářích a článcích na odborných fórech či autoritních stránkách. Způsob to může být velmi efektivní, ale i zde je třeba dodržovat jedno pravidlo. Pokud byste komentář, který obsahuje link, nenapsali i bez linku, raději ho nepiště vůbec. Vyhněte se spamování, jelikož dobrá pověst je lepší než sebelepší odkaz.

SEO agentury

Není nic špatného na tom, když se rozhodnete najmout odborníky, kteří by vám pomohli s budováním vašeho e-shopu. Ale myslet si, že přehozením odpovědnosti na SEO agenturu dosáhnete kýženého výsledku, může být velmi naivní. Bez spolupráce to nepůjde. Vy jste majitelem e-shopu, a vy nejlépe víte, jakým směrem se má ubírat. Proto se nezbavujte odpovědnosti, ale naopak, jestli se rozhodnete pro odbornou pomoc, aktivně spolupracujte a učte se. Protože, v prostředí internetu toho nikdy nevíte tolik, abyste nemohli vědět více

Mohlo by se ti také líbit

Sdílejte článek přátelům:
, , , , , , , ,
Show Buttons
Hide Buttons