Máš na svých stránkách dostatek obsahu? A co s tím uděláš?

Roli ani význam marketingu obsahu snad nemusíme ani zdůrazňovat: dnes už každý, kdo je alespoň trošku doma ve světě marketingu ví, že je třeba věnovat zvýšenou pozornost obsahu zobrazovanému na webových stránkách. Ten má totiž zásadní význam z hlediska optimalizace pro vyhledávače, protože je jedním z nejdůležitějších nástrojů toho, jak být viděn na internetu, aby tě našli tví potenciální zákazníci.

WhitePress

Pokud se otázku marketingu obsahu zabýváš vědomě, pak samozřejmě také víš, že nestačí na stránky jen tak umístit nějaký text a pak čekat na zázrak. Není vůbec jedno, jaký to je text, a samozřejmě ani to, jak s ním naložíš. Protože pouze nahrát ho, a pak čekat, jak to zapůsobí, je zatraceně málo.

SEO a marketing obsahu

Samozřejmě není žádnou velkou novinkou, že člověk musí věnovat značnou pozornost optimalizaci pro vyhledávače, stále ale ještě SEO mnoho lidí nerozumí, nebo prostě neaktualizuje své znalosti z oblasti této problematiky.

Někteří si myslí, že otázka optimalizace pro vyhledávače je už zastaralá a nemusí se vůbec řešit, ba že je dokonce škodlivá. Jiní zase říkají, že se jedná o tutovku, stačí všude možně vložit klíčová slova, protože ať říká kdokoli cokoli, Google tě ve vyhledávači najde právě díky nim. Čím více klíčových slov podle nich tedy máme, tím lépe, a proto se vyplatí nacpat jich spoustu do textů zobrazovaných na stránkách.

Kdo má ale pravdu?

Možná to zní překvapivě, ale nikdo z nich. Pravda je někde uprostřed: optimalizace pro vyhledávače je potřebná, ale bezmyšlenkovité hromadění klíčových slov není nutností, ba právě naopak. Může mít dokonce vysloveně negativní dopad, protože Google tento přístup už nějaký ten pátek trestá.

Klíčová slova jsou nutná, ale není vůbec jedno, jaká jsou. Není jisté, že dobrou metodou je prošpikovat tvůj text těmi nejrelevantnějšími klíčovými slovy  – pravděpodobně to udělají i jiní, a ty tak budeš pouze jedním z mnoha. Navíc, jak jsme již uvedli, hromadění klíčových slov má vysloveně negativní dopad.

Místo toho, abys střílel(a) od boku, a snažil(a) se najít nejčastější výrazy související s tvými produkty nebo službami, věnuj čas, energii nebo peníze na seriózní školení v oblasti klíčových slov, které ti pomůže najít kromě 2–3 výrazů, které ti (a všem ostatním) přijdou ihned na mysl, také další použitelné pojmy.

Tip na příspěvek:  ChciLekci.cz je nový hudebně – lektorský portál, který spojuje všechny lektory a zájemce o HUDEBNÍ výuku

K čemu jsou dobrá další klíčová slova?

Jak jsme již zmínili, není vždy nejlepším řešením zaostřit optimalizaci pro vyhledávače na jeden až dva nejadekvátnější výrazy, protože pravděpodobně to samé udělá i většina konkurence, což povede k příliš velké soutěži. Je docela možné, že bys uspěl(a) lépe s taktéž silným, ale méně častým klíčovým slovem. Samozřejmě se ani v tomto případě nejedná o všeobecnou pravdu, bohužel něco takového ani neexistuje, pak by to byla totiž tutovka, a každý by to dělal tímto způsobem. Je to nicméně jedna z možností.

Více klíčových slov slouží také tomu, aby byl tvůj text pestřejší, a mohl(a) ses tak vyhnout hromadění klíčových slov. Vyhledávají se totiž také tyto výrazy – i když zřejmě méně často, než tvá hlavní klíčová slova – a přináší tak také zákazníky. Mimochodem, tvůj text bude pestřejší, a také dále účinný.

Google mimochodem nejen že neodměňuje hromadění, ale dokonce ho i penalizuje tím, že takové stránky po jistou dobu upozaďuje. Není tedy vhodné používat řešení, u kterého se dříve mělo za to, že je stoprocentní.

A co je ještě důležitější: obsah

Je skvělé, pokud dokážeš napsat text způsobem, který je z hlediska optimalizace pro vyhledávače silný, nicméně ten stále ještě potřebuje něco, co má rád Google: relevantní obsah. Užitečné a cenné informace o daném tématu jsou velmi důležité pro získání dobrého umístění. Není tedy vůbec jedno, o čem daný text pojednává.

Google je dostatečně chytrý na to, aby sledoval také obsah, takže i ta nejracionálněji vybudovaná optimalizace pro vyhledávače může být nedostačující, když samotný obsah je irelevantní. Takže se na textech musí tvrdě pracovat, nestačí napsat jen tak „něco“, co obsahuje dané termíny s jistou frekvencí. Mimochodem také čtenáře svých webových stránek budeš schopen udržet pouze tehdy, pokud od tebe obdrží relevantní informace.

Vyhledávač má také rád aktualizaci obsahu. Nestačí jen jednou vyplnit stránku vhodným textem, čas od času je vhodné text na stránce také aktualizovat. A to nejen kvůli vyhledávači, ale i kvůli pravidelným návštěvníkům, tj. aby měli proč se vracet.

Tip na příspěvek:  Ftp server online a zdarma – užitečná aplikace nejen pro administrátory webu

Z hlediska optimalizace pro vyhledávače máš super texty – jak ale dál?

I když se k optimalizaci pro vyhledávače hodí, samotné texty nemusí být ani tak vyhovující, že z jeho hlediska SEO jsou dobré a přináší potenciální zákazníky. Lze z nich vždy dostat mnohem více, pokud zajistíš, aby nebyly viditelné pouze u tebe, ale aby na ně odkazovali také jiní, tj. aby se na dalších webových stránkách objevovaly odkazy na tvé stránky.

Není samozřejmě jedno, jaké to jsou další webové stránky. To je další faktor, který vyhledávací robot bere v úvahu při sestavování pořadí u každého konkrétního vyhledávání. Relevance obsahu stránky je vynikajícím ukazatelem toho, zda se na ni odkazuje, a pokud ano, kolik a jakých subjektů.

Pro Google je při vyhodnocování vyhledávání důležitým aspektem také fakt, jak relevantní jsou stránky, obsahující odkaz na tvoji stránku. Čím silnější je webová stránka obsahující odkaz na tu tvoji, tím silnější pozici přiřadí Google také tobě. Toho lze dosáhnout prostřednictvím aktivního budování kontaktů, což je jak z časového, tak i z pracovního hlediska velice náročným procesem.

Jak můžeš najít kvalitní publikační stránky?

Jako první krok musíš stanovit, které stránky přichází vůbec v úvahu, tj. kde bys chtěl mít, respektive kde se ti vyplatí mít odkaz na vlastní stránky. Jedná se o docela seriózní výzkum, který nelze zvládnout za půl dne, alespoň tedy pokud máš v úmyslu udělat to důkladně. Stojí za to věnovat tomu nemálo času, protože na tom závisí tvůj budoucí úspěch.

A toto je pouze ten první krok. Pak přijde řada na vyjednávání: je zmíněná stránka ochotná umístit odkaz ukazující na tvoji stránku či nikoli, jaký text k tomu vyžadují, za jakých podmínek a za jakou cenu či protislužbu. S některými stránkami se prostě nedohodneš, s jinými zase ano. Na konci procesu je nicméně docela dobře možné, že nebudeš úplně spokojený s výsledkem. A možná jsi některé stránky, které by mohly být relevantní, ani nenašel.

Tato práce je tedy pomalá a její účinnost je sporná, nicméně se jedná o důležitý prvek marketingu obsahu, dokáže totiž výrazně zvýšit návštěvnost tvých stránek a jejich postavení ve vyhledávači.

Tip na příspěvek:  Lime Talk – online chat pro Váš web

Může to být i jednodušší!

WhitePress může výrazně zkrátit výše popsaný proces a učinit ho mnohem efektivnějším tím, že prakticky automatizuje sladění nabídky a poptávky. Jinými slovy, sdružuje ty, kteří chtějí publikovat své stránky s těmi, kteří je jsou ochotní publikovat, a to ve vybraném systému s nastavitelnými filtry, ze kterého obě strany vychází vítězně.

Činí tak prostřednictvím platformy, na kterou se mohou inzerenti a vydavatelé přihlásit, takže poptávka i nabídka je přítomná zároveň a na jednom místě. Není třeba provádět žádný zdlouhavý výzkum, protože zde mohou být přítomny pouze stránky, které splňují požadavky na kvalitu. Tímto způsobem máš zaručeno, že budeš mít prospěch z odkazů umístěných v různých článcích.

Toto setkání samozřejmě není nahodilé: do vyhledávače můžete zadat své potřeby a očekávání a použít je k vyhledání publikačních stránek. Přesně takových, jaké potřebuješ. Úspěch je zaručený, protože se jedná o vysoce kvalitní a často navštěvované stránky, které pro dosažení nejlepších výsledků články samy propagují. Účinnost svého článku můžeš zkontrolovat pomocí bezplatných statistik.

Zaručená kvalita pro obě strany

Proč je to dobré pro publikující stranu? Existují dva důvody: dostanou zaplaceno za to, že se na jejich webových stránkách objeví relevantní obsah, což jim také pomáhá dosahovat vlastních marketingových cílů. Nedělají charitativní práci, vyplývají z ní také pro ně jasné výhody.

Kvalitní odkazy jsou důležitou součástí marketingu obsahu a právě tento aspekt WhitePress usnadňuje a urychluje. Potřebuješ-li pomoc také s formulováním textů, můžeš se na WhitePress také obrátit, vždyť ten poskytuje služby copywriterů za účelem přípravy čtivých stránek s relevantním obsahem. Vzniknou tak vysoce kvalitní články ke spokojenosti obou stran.

V současné době je v systému WhitePress k dispozici přibližně 17 000 možností publikování, na celkem 10 000 blozích a webových stránkách. Všechny tyto stránky splňují stále přísnější kritéria zajišťující kvalitní složení nabídky.

WhitePress tedy urychluje proces získávání kvalitních odkazů a zefektivňuje marketing obsahu. Filtrovaný okruh partnerů, automatizovaný systém, zaručená kvalita a ověřitelnost činí tuto platformu spolehlivou a efektivní.

Proč bys volil těžší cestu, pokud existuje jednodušší a jistější způsob?

Sdílejte článek přátelům:
, , , , , , , ,
Show Buttons
Hide Buttons