Budoucnost internetových obchodů. Jaké „vychytávky“ se mohou stát součástí e-commerce v příštích letech?

Nakupování v e-shopech se stalo běžnou součástí našich životů. V příštích letech se však můžeme stát na tomto poli svědky změn, které budou skutečně revoluční a celý proces ještě zjednoduší.

Online nákupy jsou nadále na vzestupu

Nedůvěra – to byl pocit, který u mnoha jedinců doprovázel vstup internetových obchodů na český trh. Řada lidí tak ještě dlouho nakupovala výhradně v kamenných prodejnách. Jenže jak ukazují čísla, česká e-commerce je neustále na vzestupu. Vloni dokonce obraty e-shopů v předvánočním období překonaly poprvé miliardu za den. Oproti předloňskému roku došlo navíc k meziročnímu nárůstu obratů o 18,5 % a v roce 2019 se opět očekává nárůst, a to minimálně o 15 %!

Čím budou e-shopy lákat nové zákazníky?

Mnohé internetové obchody se snaží s konkurencí bojovat cenou. Tento trend ale začíná pomalu mizet. Český zákazník totiž dává stále častěji přednost kvalitě služeb, rozhoduje se tedy např. podle pestrosti nabídky či rychlosti dopravy. I největší hráči pro své zákazníky stále ještě mají připraveny různé akce. Stačí si ostatně prohlédnout kupony na Datart.cz či Notino.cz slevy. A navíc existují i poměrně nové formy akcí, mezi nimiž se mj. ujal tzv. cashback. Na druhou stranu ceny opravdu hrají čím dál menší roli, takže se dá očekávat, že nakupovat pouze podle ceny bude stále méně lidí.

Trendy online nakupování v budoucích letech

 V současné době se díky vývoji technologií mohou začít uplatňovat nové způsoby online nakupování, které ho částečně propojí s návštěvou kamenných obchodů. Ačkoli se dá předpokládat, že bude nějakou dobu trvat, než si na tyto nové způsoby zákazníci zvyknou, internetové obchody, které takové způsoby nákupu nabídnou, budou zřejmě o krok před ostatními.

Tip na příspěvek:  Optimalizace SEO a nejlepší klíčová slova pro vyhledávače

Objednávky za pomoci virtuálních hlasových asistentů

Hlasoví asistenti jako např. Alexa od Amazonu, Siri od Applu anebo Google Assistant jsou stále častější součástí moderních domácností, neboť lidem pomáhají s jejím jednoduchým a efektivním řízením. V brzké době je však půjde použít rovněž k nákupům na internetu, a to i bez použití mobilního telefonu či počítače! Čistě za pomoci hlasu budete moci vytvořit nákupní seznam, který virtuální asistent spáruje s produkty v internetovém obchodě, oznámí vám značky, které jsou k dispozici, cenu nákupu a pak už bude čekat jen na případné změny či potvrzení dané objednávky.

Budeme moci navštívit obchod, a přitom neopustit domov?

Hlasoví asistenti vám umožní jednu část běžného nákupního procesu, tzn. učinění objednávky za pomoci hlasu. Jenže nakoupit ve virtuálním prostoru budete moci takřka fyzicky, a to aniž byste museli opouštět svou domácnost. Jak? Za pomoci virtuální reality! Návštěva obchodu ale není hlavní devizou tohoto řešení. Pokud si budete chtít např. koupit nové oblečení, lze si jej ve virtuální realitě přímo vyzkoušet. Existují však ještě zajímavější možnosti. Sháníte-li nábytek, ve virtuální realitě si ho budete moci nejen vybrat, ale také rovnou vyzkoušet, jak zapadne do vašeho interiéru!

Jakým směrem se vydá česká e-commerce?

Jak už jsme zmínili, tuzemská e-commerce je v posledních letech výrazně na vzestupu a na tomto trendu se minimálně v letošním roce nic měnit nebude. Na druhou stranu se u nás nachází přes 40 000 e-shopů, čímž patříme k největším velmocím, co se týče počtu internetových obchodů na počet obyvatel. Prudký vzestup ekonomiky navíc nebude trvat věčně, takže se zdá, že v příštích letech spousta českých e-shopů ukončí činnost. Pokud se přitom prosadí výše nastíněné formy nákupu, můžeme předpokládat, že v budoucnosti uspějí především ty obchody, které svým zákazníkům nabídnou metody, jež by byly ještě nedávno považovány za futuristické.

Tip na příspěvek:  Na Slovensku budují telekonferenční místnosti
Sdílejte článek přátelům:
, , , , , , , ,
Show Buttons
Hide Buttons