Seznam na vzestupu či ve ztrátě? Pravda o seznamu.

seznam.czV posledních dnech jsem velice často narážel v různých diskuzích a článcích že vyhledávací portál seznam.cz má problémy a že Ivo Lukačovič zakladatel, předseda představenstva a hlavní vizionář firmy se aktivně vrací do kanceláří seznamu a musí dohlížet na chod firmy. Nevím co je na tomto pravdy, ale dnes uveřejněná tisková zpráva seznamu na webu seznam.pr.sblog.cz hovoří o něčem úplně jiném.

 Seznam.cz si v minulém roce ukrojil pěkný krajíc financí které míří do českého internetu a to  2,25 mld. Kč. Zvýšil si tak tržby o 18% a o 7% navýšil počet zaměstnanců. Sami o sobě tvrdí ře rok byl úspěšný. Nemyslím si tedy že by bylo něco špatně nebo že by seznam očekával masivnější vzestup.

Citace z tiskové zprávy seznamu: Podnikání společnosti Seznam.cz stojí na čtyřech základních pilířích: vyhledávání včetně reklamního systému Sklik, zápisech v katalogu Firmy.cz, reklamou na obsahových (Novinky.cz, Super.cz, atd.) a oborových službách (Sreality.cz, Sauto.cz, atd.). Každý z těchto pilířů tvoří zhruba čtvrtinu příjmů společnosti.

Dále určitě stojí za zmínku že PPC reklama, včetně Skliku vydělala seznamu téměř miliardu, což podle dat SPIR představuje přibližně polovinu příjmů z této internetové reklamy na českém trhu.

 No a závěrem snad nutno dodat že seznam.cz je stále internetovou jedničkou nejen její vlajkovou lodí a domovskou stránku seznam.cz, ale i dalšími službami které tato společnost nabízí.

Jen moje osobní zkušenost kterou jsem v posledních dnech zaznamenal no spíše měsíců je ladění vlastního vyhledávání seznamu. Né vždycky mohu říci že je vše ok. Vývojáři neustále na tomto fulltextovém vyhledávání pracují a věřím že to dotáhnou k dokonalosti. Osobně používám jako domovskou stránku seznam a pro fulltextové vyhledávání Google. Třeba mě v budoucnu seznam osloví natolik že začnu používat fulltext na seznamu tak jako v minulosti.

Tip na příspěvek:  Nová éra trendů v oblasti eCommerce přichází do České republiky

Dle tiskové zprávy fultextové vyhledání Seznam.cz v meziročním srovnání března 2010 a 2011 vzrostl o 5 %.

No uvidíme co přinese letošní rok, a zda si svojí pozici seznam udrží. Společnost Google nás atakuje masivní reklamou včetně svého vyhledávacího prohlížeče Google Chrome.

 Závěrem musím uznat že když se bavím se zahraničními kolegy tak málo která zemně má vlastní vyhledávač a katalog tak jako je seznam.cz a může tak konkurovat mezinárodní společnosti Google.

Sdílejte článek přátelům:
, , ,
Show Buttons
Hide Buttons