Google opět zapracoval na vylepšení svého algoritmu Panda a povýšil ho na verzi 4.0. Cílem je jako ve většině případů zkvalitnit výsledky vyhledávaní pro uživatele internetu a řazení výsledků ve vyhledávání.
Na tuto aktualizaci upozornil jako první Matt Cutts 21.5.2014 na Twittru. https://twitter.com/mattcutts/status/468891756982185985
Jak na kvalitní obsah a hodnocení Google Pandou?
Jedním z hlavních úkolů pandy jak jsem již zmiňoval, je boj s nekvalitním obsahem. Mezi tyto weby se mohou zařadit weby s nekvalitním – duplicitním obsahem, PR weby, MFA, různé RSS agregátory textů, weby s nadměrným obsahem reklam atd.
Vyvarujte se nekvalitním webům!
Výsledky vyhledávání a hodnocení webových stránek jsou čím dál více chytřejší a dokážou odhalit nekvalitní web.
Nekvalitní webové stránky Panda odhaluje na základě hodnotících bodů (faktorů) tak, aby odhalila pouze kvalitní obsah, který přináší nějakou užitečnou – přidanou a relevantní hodnotu pro návštěvníky webu. Ten nekvalitní tak následně penalizuje nebo dokonce vyřadí z indexu vyhledávání.
Využijte tento algoritmus a běžte mu naproti! Na oplátku s vámi bude kamarádit.
Vnímejte web z pohledu uživatelů a začněte ho dělat pro uživatele. Přinášejte originální a užitečný obsah a google vás posune dopředu. Z pohledu SEO zvažte změnu priorit a své strategie zaměřte hlavně na obsahový marketing. Panda miluje delší texty (více jak 300 slov), současně také nezapomínejte na různé doplňky jako např. videa či grafiku související s daným textem.
Sledujte vliv aktualizací algoritmu na vlastním webu?
Jedna z užitečných online pomůcek na odhalení vlivu aktualizací algoritmu je nástroj Panguin Tool od společnosti Barracuda.
Tento nástroj zobrazí na časové ose informace o aktualizacích a návštěvnosti z vyhledávání vašeho webu.
Náhled na vyhodnocení našeho WebiTechu
Pro použití této služby musíte využívat Google Analytics jako zdroj dat o návštěvnosti.
Vstup k aplikaci Panguin Tool 2.0 najdete na http://www.barracuda-digital.co.uk/panguin-tool/.
Pro vyhodnocování musíte povolit aplikaci přístup k datům z GA. Jakmile tak učiníte, uvidíte vývoj organického vyhledávání vzhledem k aktualizacím Google Penguin a Google Panda. Můžete ihned posoudit, jaký vliv měla aktualizace na váš web.
Rady po lepší hodnocení webové stránky!
- Webovou stránku vytvářejte pro uživatele, ne pro roboty.
- Nevytvářejte duplicitní obsah na stránkách (nekopírujte texty).
- Nezapomínejte přidat doprovodný materiál (obrázky, videa, grafy atd.).
- Snažte se vyvarovat gramatických chyb.
- Ověřte autorství článku na Google plus. (důvěryhodný obsah)
- Věnujte svůj čas kvalitnímu obsahu více než aktivitám na soc. sítích.
- Nabídněte uživatelům informace, které jinde nenajdou.
- Nebojte se odkazovat na články s podobnou tématikou.
- Nesnažte se do textu vnutit klíčová slova za každou cenu.
- Nevkládejte do informací rušivé prvky (reklama atd.).
- Používejte relevantní popisky (Meta Description, titulky, …).
- Sledujete aktuální trendy v SEO optimalizaci a obsahovém marketingu.
Doporučené zdroje informací k tomuto tématu
Čtvrtá Panda dopadla na české weby. Jak funguje kladivo na obsahové farmy?
http://www.lupa.cz/clanky/ctvrta-panda-dopadla-na-ceske-weby-naucili-jsme-se-uz-delat-seo-spravne/
Panda 4: Jaké jsou dopady v Česku?
http://www.effectix.com/cz/blog/217-panda-4-jake-jsou-dopady-v-cesku
Panda 4.0 je venku
http://404m.com/2014/05/21/panda-4-0-je-venku/
Odhalte na svých webech penalizaci Google Panda 4.0
http://blog.it-logica.cz/odhalte-penalizaci-google-panda-4-0#.U4gB7vl_uCk
Google vypustil další aktualizaci vyhledávacího algoritmu: Pandu 4.0
http://blog.h1.cz/aktualne/google-vypustil-pandu-4-0/
Google Panda je algoritmus …
http://seopedia.cz/wiki/Panda#Kter.C3.A9_body_ukazuj.C3.AD_.C5.BEe_str.C3.A1nka_je_kvalitn.C3.A
Máte nějaké další zkušenosti či doporučení? Budu rád, když se tu pod článkem podělíte o své rady a názory, či ho případně doporučíte dál.