Jedno ze základních pravidel SEO optimalizace je i tvorba zpětných odkazů.
Jednoduché a rychlé vytvoření zpětných odkazů je pomocí registrace do katalogů www stránek. Pokud neznáte tuto problematiku, je lepší využít služeb profesionálů, kteří sledují novinky v této oblasti a registrace do katalogů pro Vás odborně provedou s náležitou péčí.
Registrace do katalogů jsou sice jednoduché ale pracné. Je třeba dodržet několik základních pravidel a zároveň podmínky jednotlivých katalogů. Pokud chcete, aby Vaše webové stránky byly ve vyhledávačích na horních pozicích, je důležité dodržet určitá pravidla. Při nedodržení můžete docílit penalizace a zpětné odkazy na váš web budu postrádat svou funkci.
Při výběru dodavatele je nutné se ptát, jak registrace probíhá.
-
Zdali jsou registrace vkládané ručně.
-
Zdali jsou odkazy zodpovědně zařazeny do odpovídajících kategorií v katalogu.
-
Zdali jsou použité pokaždé jiné texty odkazů – popisy a nadpisy.
-
Zdali tyto texty musíme dodat my nebo je někdo navrhne.
-
Zdali je registrace provedena postupně v rozmezní několika dní až týdnů.
-
Zdali po dokončení dostanete seznam katalogů, kam byl odkaz vložen.
-
Zdali jsou odkazy vkládány do kvalitních katalogů.
Pokud Vám na vše odpoví „ANO“ je to pozitivní znamení při výběru dodavatele.
Ruční registrace do katalogů zabere nějaký čas a nejedná se o žádný automatizovaný proces pro nějaký software.
Proč mít zpětné odkazy?
- Kvalitní hodnocení v tzv. SERP
- Vyšší pozice ve vyhledávačích
- Větší návštěvnost webu
- Výší zisky prostřednictvím webových stránek (více objednávek)
- Posílení značky či produktu
- Snížení nákladů na PPC reklamy
- Podpoření indexování stránek
Nezapomínejte také na využití u zákazníků oblíbených porovnávačů a vyhledávačů zboží. Do nich je třeba vložit url souboru, kde se nachází XML export – tzv. feed. Feed – XML export zboží je datový soubor obsahující informace o zboží v internetovém obchodu jako je dostupnost, cena, název, atd. s možností řazení podle zvolených kritérií, třeba ceny od nejlevnějšího po nejdražší.
Pokud jste investovali do www stránky nebo e-shopu, jistě si přejete, aby byl hodně navštěvovaný a aby vydělával. Jenže to jde pouze tehdy, pokud je odkaz na něj jednoduše k nalezení, ideálně na první stránce vyhledávačů seznam a google.
Otázka na profesionála:
[pullquote align=“left“] „Jak vidíte problematiku registrace odkazů do vyhledávačů?“[/pullquote]
Do vyhledávačů se neregistrují odkazy. Lidé si to pletou s katalogy. Vyhledávače jsou např. seznam a google.
Katalog je např. http://www.dmoz.cz/ . Katalogy jsou seznamy odkazů tematicky seřazené do kategorií s možností odkaz přidat. Vyhledávače při indexování obsahu internetu tyto katalogy prochází a načítají odkazy v nich.
Je to jeden ze způsobů tvorby zpětných odkazů na stránky. Je ale možné vyhledávači doporučit návštěvu nějakého webu vložením url webu do speciálního formuláře.
Odpovídal Petr Bouchner z http://registraceodkazu.cz/