Jak je na tom nový crowdsourcingový portál v oblasti designu Najdigrafika.cz.
O tyto a podobné otázky se s námi podělil Zbyněk Žiška.
Kdo strojí za projektem a od kdy je tento portál plně funkční?
Portál najdigrafika začal vznikat na podzim 2012. Vzhledem k tomu, že jsem neměl dostatečný kapitál, ale měl jsem nápad, tak jsem začal oslovovat investory. Přišlo mnoho nabídek a nakonec jsem zvolil společnost GoLive s.r.o.
Oficiální spuštění bety bylo v lednu 2013. Během prvního týdne se na najdigrafika registrovalo přes 100 grafiků většinou z ČR.
Během prvních měsíců jsme sbírali zkušenosti a zkoušeli různé možnosti. Po analýze sesbíraných zkušeností jsme museli portál na dva týdny pozastavit a připravit pár inovací. Od prvního června byl portál spuštěný nanovo.
Celkově byly zrealizovány 3 projekty. Registrováno je k aktuálnímu dni 579 grafiků z ČR a Slovenska. Jako první jsme zadali projekt my za účelem získání nového loga. Celkově přišlo 72 návrhů, ze kterých jsme nakonec vybrali jeden vítězný. Viz logo projektu Najdigrafika.cz .
Druhým projektem byl grafický návrh billboardu pro vlasovou kliniku. K tomuto projektu přišlo 31 návrhů. Prozatím posledním projektem byl grafický návrh eshopu http://promaledobrodruhy.cz/
Pro koho je určen?
NAJDIGRAFIKA.CZ je určen pro všechny, kteří potřebují jakýkoliv design (logo, banner, vizitky, oblečení, reklamní předměty, atd.) a nechtějí si zdlouhavě hledat grafické studio. Od běžného grafického studia by dostali maximálně dva návrhy a za ty by museli zaplatit, i kdyby se jim nelíbili. Proto vznikl portál najdigrafika.cz který boří zaběhnuté systémy a dává příležitost grafikům na volné noze a menším grafickým studiím.
Jak to celé funguje?
Zadavatel přijde na stránky www.najdigrafika.cz kde si vybere příslušnou kategorii (budeme brát v potaz, že hledá logo)
Vyplní detailně dotazník na projekt, kde popíše své požadavky (jak by mělo a nemělo logo vypadat, jaké barvy, podklady, nákresy) , zadá termín a hlavně zadá si cenu jakou chce. Omezen je pouze minimální hranicí. Horní hranice není omezena a obecně platí, čím vyšší cena, tím více kvalitních návrhů. Jakmile zadá projekt a zaplatí uvedenou částku dojde ke zveřejnění projektu. Následně je rozeslán všem registrovaným grafikům newsletter o novém projektu. Pokud budou mít nápad, tak zašlou svůj návrh k danému projektu. Zadavatel ho nyní může okomentovat a případně požádat o úpravu. Takto probíhá celý projekt.
Po ukončení projektu si zadavatel může vybrat až ze 100 návrhů (za jednu cenu). Z těchto návrhů vybere jeden vítězný. Následně jsou mu zaslané veškeré podklady a grafikovi je vyplacena výhra.
Pokud se zadavateli nebude líbit ani jeden návrh, garantujeme vrácení peněz!