I. Základní údaje
Jméno společnosti: Aukro s.r.o.
Právní subjektivita: Společnost s ručením omezeným, zapsána v obchodním rejstříku Krajského soudu Brno
Základní jmění: 200 000,- Kč
IČO: 276 84 555
DIČ: CZ 276 84 555
Vlastnické poměry: firma je 100% vlastněna společností Naspers
II. Naspers
Společnost vznikla v Kapském Městě, JAR, roku 1915, jako vydavatel novin a časopisu. V současnosti podniká Naspers ve dvou oblastech – elektronická média (MIH Group) a tištěná média (Media 24). Co se týče elektronických médií, tak se Naspers zaměřuje zejména na internet a na placenou televizi (analogovou i digitální, satelitní i terestriální)). Geograficky pak strategicky působí v rychle rostoucích zemích jako JAR, Čína, Indie, Rusko, Brazílie a nyní také ve východní Evropě.
Tržby: téměř 3 mld USD
Pobočky: Jižní Afrika, Sub-Saharská Afrika, Řecko, Kypr, Holandsko, USA, Thajsko, Čína, Indie, Brazílie, Rusko a dalších 11 zemí Evropy včetně ČR
Vize: Vytvořit svět zábavy, informací a vzdělání, který je přístupný kdekoliv se nacházíte.
Cíle:
· Důraz na investice a technologie
· Budování základny registrovaných uživatelů
· Růst internetového podnikání
· Zachování regionálního přístupu
· Poskytování kvalitních služeb
III. aukro s.r.o.
· Společnost Aukro s.r.o. vznikla v roce 2003 a je provozovatelem aukčního portálu Aukro.cz.
· Společnost Aukro každým rokem rozšiřuje portfolio svých služeb. V letošním roce byl spuštěn motoristický inzertní server Otomoto.cz a odstartovala spolupráce s nákupním rádcem Heuréka.
· Jsme největší obchodní platformou na českém internetu a lídrem v elektronickém obchodování.
· V současné době představujeme komunitu bezmála jednoho milionuuživatelů.
· V roce 2007 se na Aukru zobchodovalo zboží za 1,2 mld korun, což byl čtyřnásobný nárůst v porovnání s rokem 2006. V letošním roce se prostřednictvím Aukro.cz prodalo 5,6 mln. předmětů v hodnotě 2,4 mld. korun.
· Měsíčně proběhne průměrně 500 tisíc úspěšných transakcí s průměrnou cenou přesahující 420,- Kč.
· Společnost k 1. 12. 2008 zaměstnává 58 lidí.
· Aukro.cz představuje fenomén současného online obchodování.
Statistiky návštěvnosti webu – říjen 2008
Ø 2 775 000 unikátních uživatelů
Ø 329 781 000 shlédnutých stránek
Ø 52 % návštěvníků chodí na stránky častěji než jednou měsíčně
Demografický profil uživatele
Ø Nejčastěji na Aukru obchodují uživatelé ve věku:
18-25 let (40 %)
26-34 let (23 %)
Ø Procentuální zastoupení poměru muž x žena:
60 x 40 %
Strategie
Naše strategie jsou konsistentní s vizí a strategií celého holdingu. Chceme našim uživatelům nabídnout komplexní služby a jejich prostřednictvím i nejrozsáhlejší nabídku zboží na internetu. Nejširší veřejnosti i firmám zajišťujeme přístup ke stále rostoucímu trhu v oblasti online obchodování. Naše platforma umožňuje nákup a prodej zboží nebo služeb formou aukce i za pevnou cenu. Na potřeby neustále se rozvíjejícího odvětví reagujeme vytvářením nových nástrojů, které usnadňují bezpečný, rychlý a jednoduchý nákup a prodej. Denně se prostřednictvím Aukra prodá zhruba 37 tisíc položek v celkové ceně kolem 16 mln. Kč. O naše uživatele pečuje zákaznická podpora, která poskytuje rady 7 dní v týdnu. Kolegové z oddělení zákaznického servisu zodpověděli v letošním roce více než 150 tisíc dotazů prostřednictvím e-mailů.
Základní strategické cíle Aukro.cz:
– Zvyšování kvality služeb
– Zvyšování uživatelské základny
– Tvorba a podpora komunity našich uživatelů
– Zvyšování kvality nabízených výrobků na našich servisech
– Zvyšování bezpečnosti transakcí a celého systému.