INZERCE: Máte svůj byznys založený hlavně na tom, že nabízíte své zboží a služby online? I když je zde poměrně velká konkurence, musíme na druhou stranu říci i to, že jsou zde celkem rozsáhlé možnosti propagace. Tou první, na kterou se společně zaměříme, jsou sociální sítě. Hitem je efektivní reklama na Facebooku. Pod ní si nemusíte představit jenom to, že získáte fanoušky a budete pravidelně zveřejňovat příspěvky. Ty můžete nechat zobrazovat i dalším lidem. Stejně tak není problém se zobrazováním klasických reklam. Pokud jde o výhody sociálních sítí, potěší hlavně:
- Možnost okruhu zobrazování
- Výdaje pod kontrolou
- Volba různých cílů
Buďte vidět i ve vyhledávačích
Sociální sítě nejsou jedinou možností, kterou můžete v rámci své propagace zvolit. Dobrou volbou jsou i vyhledávače, odkud vám mohou lidé chodit zcela zdarma. Stačí, když se na konkrétní vyhledávané dotazy budete vyskytovat na vyšších pozicích. Jak toho docílit? Pomůže vám profesionální SEO neboli optimalizace pro vyhledávače. Existuje celá řada technik, které fungují a které vás posunou tam, kam potřebujete. Velmi důležité je oslovit odborníka, jelikož špatně provedená optimalizace může způsobit dokonce opačný efekt – to, že se propadnete hlouběji a nikdo vás již nenajde. I když může jít o běh na dlouhou trať, možnost přivádění bezplatných zákazníků je pochopitelně pro každého podnikatele velmi lákavá.
Ve vyhledávačích můžete mít i reklamu
U vyhledávačů ještě zůstaneme. A to v souvislosti s tím, že zde budete mít reklamu. Kromě toho, že s ní lze celkem dobře cílit na konkrétní fráze je nutné počítat také s konkurencí. Pokud nabídnete za jeden klik málo, nemusíte se zobrazovat. Na druhou stranu můžete celkem dobře zjistit úspěšnost reklamy, a to podle toho, kolik stála a kolik objednávek dokázala přinést. Navíc potěší i to, že PPC reklama může přinést výsledky okamžitě – i za pár desítek minut.