Jak vybudovat úspěšný e-shop?

Chystáte se zřídit internetový ochod, nebo již nějaký máte? Má zde jedno doporučení na užitečnou knihu, která Vám může usnadnit páci a přispět užitečnými rady přímo z praxe.

Jedná se o ebook který popisuje, jak budovat úspěšný e-shop. Autorem této E-shop knihy je Ing. Jan Kalianko, který aktivně obchoduje online již roku 2009.  Mimo to také pracuje jako konzultant pro e-shopy a aktuálně provozuje úspěšný internetový obchod SvětBot.cz a nedávno spuštěný česko-slovenský pay-per-post systém KUPčlánek.cz.

E-shop kniha nás provede na přibližně 470 stránkách velikosti A5 praktickými ukázkami od založení až po celou správu e-shopu. Kniha prozradí, které problémy se mohou vyskytnout a jak se jím vyvarovat, nebo jak je úspěšně odstranit. Také Vám nabídne spoustu užitečných odkazů a tipů, kde získat další informace a čerpat aktuální informace, které využijete nejen při správě a budování e-shopu.

Kniha je koncipována tak, aby vás provedla krok po kroku od samotného založení obchodu včetně praktických ukázek a k vysněnému výsledku. Kniha obsahuje kapitoly, které jsou rozděleny do dvou částí, přičemž ta první obsahuje více teorie a příkladů a v té druhé se dozvíte osobní zkušenosti a komentáře autora.

S touto knihou také získáte další bonusy. Patří mezi ně například možnost stažení vzorových souborů, konzultace zdarma a mnoho dalších.

e-shop-kniha

Otázky na autora této publikace:

Jaký systém používáte v ukázkách pro vytvoření e-shopu? 

Kniha je psána obecně tak, aby čtenář pochopil, jak se má nad e-shopem přemýšlet. Není psaná style „udělejte přesně to či ono a bude to fungovat“, ale rozebírá pro a proti jednotlivých variant, které se v dané oblasti mohou vyskytovat. Někomu se to může zdát jako špatné, ale nelze unifikovaně poradit všem, že když udělají to samé, bude to mít přínos. E-shop je tak komplexní věc a obor od oboru se mohou některé části značně lišit.

Tip na příspěvek:  Kde prezentovat svá kreativní díla kreativních webdesginérů nebo najít tvůrce pro vlastní projekt?

V knize používá všeobecné příklady postupů, nikoliv žádný konkrétní systém, protože by pak kniha byla velmi omezená a ostatním, kteří mají jiné systémy by mnoho neřekla.

 Co Vás vedlo k napsání této E-shop knihy? 

Jako majitel velmi dynamicky rostoucího e-shopu jsem začal psát seriál pro nejmenovaný online magazín. Nakonec se ukázalo, že toho mám k e-shopům co říci mnohem více, než by se do seriálu mohlo vejít. Přepsal jsem tedy kompletně osnovu a postavil to celé jako knihu. K tomuto rozhodnutí mě vedlo i několik komentářů na mém blogu, kde jsem o záměru „vzdělávat e-shopaře“ napsal.

Hlavním cílem je posunout myšlení českých e-shopařů, nebo těch, kteří by chtěli začít dělat, že e-shop není jen sranda, kdy si jednou týdně v neděli večer sednou k počítači a objednají někde zboží, které si někdo náhodou v obchodě koupil. E-shop je komplexní věc a má-li fungovat, tak je to minimálně v začátku pořádná dřina. Sám jsem si prošel vývojem několika internetových obchodů a tak dobře vím, o čem píši.

 Knihu jste napsal sám, nebo vám někdo pomáhal při vytváření obsahu? 

Knihu jsem psal bezmála rok a prakticky sám. Některé části jsem raději konzultoval s kolegy či kamarády, kteří se věnují určitým specifickým oborům, jež se v knize rozebírají. Všechny znalosti a zkušenosti, které se snažím v knize předat, jsou z mého každodenního života. Provozuji a řídím vývoj internetového obchodu SvětBot.cz, který je mým aktuálně největším projektem. Prakticky denně řeším věci jako SEO, použitelnost webu, marketing apod. Pravidelně se účastním konferencí s tématy z oboru. Zároveň každý rok absolvuji několik školení od předních nejen českých odborníků. Aktuálně jich mám za sebou několik desítek. Nejen znalosti a teorie, ale hlavně praxe, to je to, co jsem v knize chtěl čtenářům přinést. Věřím, že se mi to povedlo.

Tip na příspěvek:  Jak vytvořit PDF dokument zdarma

 Jaké zkušenosti s počítačem a internetem musí mít zájemce, který si chce vytvořit e-shop a využít informace z této publikace? 

Přiznám se, že tato otázka je velmi záludná. Vždy jsem se snažil knihu psát tak, aby podle ní mohl e-shop „otevřít“ každý, bude-li mít dostatečnou vůli se e-shopu profesionálně věnovat. Dokonce jsem přesvědčen, že závěrem nejednoho čtenáře bude, že si e-shop raději neotevře. I to však považuji za úspěch knihy. I člověk, který si uvědomí, že e-shop není nic pro něj je vítězem. Neztratí čas ani neprodělá zbytečně peníze.

Ale zpět k otázce – myslím si, že ten kdo dokáže ovládat počítač a internetový prohlížeč je potenciálním adeptem na úspěch. Je nutné, aby pochopil, co se v knize vlastně píše a pokud bude nad e-shopem přemýšlet, má vyhráno.

Dodal bych ovšem ještě, že ani pokud si přečte čtenář knihu a vše z ní realizuje, nemusí to být konec. E-shopy jsou obor, který se velmi dynamicky rozvíjí a je vhodné s v tomto oboru neustále dále vzdělávat. Někdy postačí „jen“ čtení odborných zdrojů, které informují o novinkách, jindy je potřeba vyrazit na zajímavou konferenci. Druhým protipólem je zadat realizace některých „starostí“ e-shopu externí agentuře, která se danému oboru věnuje. Je to nákladnější, ale pohodlnější… I toto téma rozebírám v samotné knize.

 Co byste řekl závěrem zájemcům, kteří se chystají na vytvoření vlastního e-shopu? 

Rád bych všem popřál hodně štěstí, ale to jim asi do startu moc nepomůže J

Rozhodně bych všem doporučil přečtení E-shop knihy, která jim ukáže nejen jak s e-shopem začít, ale i jak nad ním přemýšlet a co vše je může v jejich cestě za úspěchem potkat. Mnoho začátečníků a dokonce ani provozovatelů obchodů totiž nemá ani potuchy, co všechno je možné a nebo důležité.

Tip na příspěvek:  21 výhod redakčního systému WordPress

Hlavní je uvědomit si, že provoz e-shopu je podnikání jako každé jiné a je potřeba se mu věnovat. Díky internetu (tedy oblasti působnosti) a dobré strategii je dnes možné vyrůst mnohem rychleji, než v offline podnikání, což je velká výhoda a je potřeba jí využít, dokud je ještě správný čas. Až pak může být pozdě…

 

Více o knize na www.eshopkniha.cz

Sdílejte článek přátelům:
, , , , , , , ,
Show Buttons
Hide Buttons