Jak vytvořit skvělý web pro menší firmu: 3 věci, bez kterých se neobejdete

K pořízení firemních webových stránek vedou dvě hlavní cesty – přes profesionály a jejich tučné faktury, nebo vlastní snahu a nižší náklady. Dáváte přednost finančně dostupnější variantě a chcete si web vybudovat sami? Přečtěte si, co k tomu určitě potřebujete, abyste se pochlubili špičkovým výsledkem na úrovni.

1. Dobrý název jako základ

Na začátku vás čeká vymýšlení doménového jména neboli domény. Vycházejte z názvu své společnosti, produktu nebo oboru podnikání. Nebo tyto fráze kombinujte. Příliš obecné výrazy jako stěhování, pneuservis nebo realitní kancelář stejně nebudou volné, a tak se spojení se značkou nabízí jako optimální řešení. Zaměřte se na výstižnost a unikátnost, ale ne na úkor snadného zapamatování.

Použijte maximálně dvě slova. Krátká a jasná doména utkví a udrží se v paměti mnohem snadněji než složitá spojení. Dejte si pozor na cizí jazyk, u kterého hrozí riziko špatného zápisu kvůli výslovnosti. A také na čísla, co zbytečně komplikují psaní. Dlouhá jména můžete originálně „zabalit“ do zkratky.

Případně zvolte hravá a vtipná pojmenování, vždy ale s ohledem na oblast, ve které působíte. Přeci jen jiný tón komunikace nastavíte jako provozovatel e-shopu s výbavou pro miminka a jiný zase jako školitel software pro vysoce postavené manažery.

Důležitou součástí názvu webu (resp. doménového jména) je i koncovka. Zde platí jednoduché pravidlo. Máte ambice prorazit na zahraničním trhu? Pořiďte si .eu nebo .com. Když ale víte, že budete působit jen v ČR, zaregistrujte si .cz.

2. Pomocník v podobě spolehlivého nástroje na tvorbu webu

O výsledné formě a funkčnosti webu rozhoduje mimo jiného i editor, ve kterém ho vybudujete. Jestli to s prezentací své firmy na internetu myslíte vážně a chcete naplno využívat výhody, které vlastní stránky přináší, zapomeňte na služby zdarma. Neposkytnou vám možnosti jako placené typy, a to se ve výsledku projeví na provozních i obsahových vlastnostech webovek.

Kvalitní nástroj na tvorbu webu vám dá schopnost vytvořit, upravovat a spravovat web i bez znalosti kódování nebo navrhování designu. Na jeho obsluhu si zpravidla vystačíte s běžným povědomím o práci ve standardních kancelářských programech. Fungují na podobném principu: napsat, vložit, uložit a je hotovo.

 

Tipy pro výběr ideálního systému

  • Pro lehčí orientaci upřednostněte nástroj v češtině.
  • Všímejte si vybavenosti a rozšíření – zda a jak je možné přidávat formuláře, materiály ke stažení, pop-up okna, členské sekce apod.
  • Prohlédněte si vzhled šablon a dbejte na to, aby byly responzivní.
  • Zjistěte, jestli vám eventuálně poradí zákaznická podpora.

 

Jeden z nástrojů na tvorbu webu, který splňuje všechny výše uvedené parametry, a se kterým si můžete vytvořit opravdu profesionální webové stránky, je například český MioWeb. Tento nástroj navíc umí spoustu pokročilých funkcí, které se Vám budou možná do budoucna hodit.

3. Vhodný obsah zajímavý pro uživatele i vyhledávače

V neposlední řadě budete muset web naplnit dobrým obsahem. Tomuto kroku určitě věnujte velkou pozornost a neodbývejte ho. Texty, obrázky a další „výplň“ by měly odrážet očekávání vaší cílové skupiny a odpovídat požadavkům optimalizace pro vyhledávače (práce se správnými klíčovými slovy, vyplňování meta tagů atd).

Podívejte se na stránky konkurence, kde načerpáte inspiraci. Zkuste vytipovat silná a slabá místa a vytěžit z nich nápady pro vlastní prezentaci. A nezapomínejte, že kvalita obsahu úzce souvisí i s přehlednou strukturou, ve které se vaši návštěvníci neztratí.

V obvyklém členění nechybí lákavá homepage a nezbytné podstránky, jako jsou „Služby“, „O nás“, „Ceník“, „Kontakt“ a další. Co se týče předávání informací, pište přirozeně, stručně a s cílem ukázat, jak vyřešíte problémy a požadavky lidí, kteří k vám přicházejí. Nepopisujte, ale spíše uvádějte, co za přidanou hodnotu u vás vaši zákazníci získávají.

U textů používejte nadpisy a podnadpisy, odrážky, seznamy a tučné písmo, abyste zvýšili šanci, že uživatele zaujmete i při jeho nesoustředěném skenování stránky. Vyvarujte se pravopisných chyb a překlepů. Takové nedostatky snižují důvěryhodnost a kazí celkový dojem.

Pokud máte kapacitu a chuť dělit se o to, co umíte a víte, založte v rámci webu blog. Pravidelně publikovaný obsah prostřednictvím užitečných článků vás zviditelní a posune výš ve výsledcích vyhledávání a dostane vás do pozice experta, kterému vaše publikum může věřit.

Zdroj obrázků: Mioweb.cz, Pixabay.com

, , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *