Seznam na vzestupu či ve ztrátě? Pravda o seznamu.

seznam.czV posledních dnech jsem velice často narážel v různých diskuzích a článcích že vyhledávací portál seznam.cz má problémy a že Ivo Lukačovič zakladatel, předseda představenstva a hlavní vizionář firmy se aktivně vrací do kanceláří seznamu a musí dohlížet na chod firmy. Nevím co je na tomto pravdy, ale dnes uveřejněná tisková zpráva seznamu na webu seznam.pr.sblog.cz hovoří o něčem úplně jiném.

 Seznam.cz si v minulém roce ukrojil pěkný krajíc financí které míří do českého internetu a to  2,25 mld. Kč. Zvýšil si tak tržby o 18% a o 7% navýšil počet zaměstnanců. Sami o sobě tvrdí ře rok byl úspěšný. Nemyslím si tedy že by bylo něco špatně nebo že by seznam očekával masivnější vzestup.

Citace z tiskové zprávy seznamu: Podnikání společnosti Seznam.cz stojí na čtyřech základních pilířích: vyhledávání včetně reklamního systému Sklik, zápisech v katalogu Firmy.cz, reklamou na obsahových (Novinky.cz, Super.cz, atd.) a oborových službách (Sreality.cz, Sauto.cz, atd.). Každý z těchto pilířů tvoří zhruba čtvrtinu příjmů společnosti.

Dále určitě stojí za zmínku že PPC reklama, včetně Skliku vydělala seznamu téměř miliardu, což podle dat SPIR představuje přibližně polovinu příjmů z této internetové reklamy na českém trhu.

 No a závěrem snad nutno dodat že seznam.cz je stále internetovou jedničkou nejen její vlajkovou lodí a domovskou stránku seznam.cz, ale i dalšími službami které tato společnost nabízí.

Jen moje osobní zkušenost kterou jsem v posledních dnech zaznamenal no spíše měsíců je ladění vlastního vyhledávání seznamu. Né vždycky mohu říci že je vše ok. Vývojáři neustále na tomto fulltextovém vyhledávání pracují a věřím že to dotáhnou k dokonalosti. Osobně používám jako domovskou stránku seznam a pro fulltextové vyhledávání Google. Třeba mě v budoucnu seznam osloví natolik že začnu používat fulltext na seznamu tak jako v minulosti.

Dle tiskové zprávy fultextové vyhledání Seznam.cz v meziročním srovnání března 2010 a 2011 vzrostl o 5 %.

No uvidíme co přinese letošní rok, a zda si svojí pozici seznam udrží. Společnost Google nás atakuje masivní reklamou včetně svého vyhledávacího prohlížeče Google Chrome.

 Závěrem musím uznat že když se bavím se zahraničními kolegy tak málo která zemně má vlastní vyhledávač a katalog tak jako je seznam.cz a může tak konkurovat mezinárodní společnosti Google.

Related Posts

  • 80
    Pátý ročník soutěže v hledání na českém internetu startuje pro všechny základní školy a víceletá gymnázia v pondělí 25. ledna. Do této doby se přihlásilo 2080 třídních družstev. Soutěž Najdi, co neznáš! vyhlašuje česká portálová jednička Seznam.cz s jediným cílem: naučit žáky druhých stupňů základních škol a víceletých gymnázií efektivně…
    Tags: a, v, seznam.cz, tiskové, zprávy
  • 78
    Očekávaná změna v provozování reklamního systému Sklik je tady. Od 1. února běží nová aplikace Skliku na www.sklik.cz přímo ze Seznamu. Kampaně klientů Skliku probíhají bez přerušení a data v nich se průběžně aktualizují. Reklamní systém Sklik provozovala od jeho spuštění v roce 2007 společnost Jyxo, s.r.o. Obsluhovala výdej reklamních…
    Tags: v, a, seznamu, seznam.cz, tiskové, zprávy
  • 61
    Díky nové aplikaci televizor spojí rodinu a nejbližší tak jako nikdy předtím Dosud se před televizní obrazovkou potkávali jen členové rodiny žijící v jedné domácnosti. Brzy se ale právě televizor stane prostředkem na spojení s těmi, od kterých vás dělí stovky a tisíce kilometrů. Společnost Panasonic a Skype totiž přinášejí…
    Tags: a, v, tiskové, zprávy
  • 60
    Espoo, Finsko – 25. února 2010 – Společnost Nokia oznámila uvedení Nokia N97 mini, Gold Edition, malého uhlazeného mobilního počítače skrývajícího v sobě vlajkovou loď řady Nokia Nseries s její špičkovou technologií zabalenou v 18 karátovém zlatě. Nokia N97 mini, Gold Edition, je jedinečným doplňkem pro fanoušky sociálních sítí, kteří…
    Tags: a, v, tiskové, zprávy
  • 60
    Soutěž CREATIVE COMMUNICATION AWARD 2009 vyhlašuje již po osmé sdružení technologických podnikatelů TUESDAY Business Network. Jejím hlavním cílem je upozornit na originální telekomunikační, mobilní a internetové aplikace na českém trhu a ty ocenit. Současně je cílem také podpora informovanosti o zajímavých projektech a firmách, které v této oblasti působí. Registrovat…
    Tags: a, v, tiskové, zprávy
, , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *