SEO a linkbuilding: Jak se dostat ve vyhledávačích na přední pozice?

Internet se stává stále důležitějším kanálem pro firmy a živnostníky. Není proto divu, že také rostou náklady na reklamu. Je ale nutné vyhazovat obrovské částky za bannery, PPC kampaně či video spoty? Boj o přední místa ve vyhledávačích je mimo placené pozice sice během na dlouhé trati, ale kdo vydrží a poctivě pracuje na optimalizaci pro vyhledávače, ten se dočká úspěchu téměř jistě. V článku vás uvedeme do tématu a poradíme, jak na to.

Google vs. Seznam (a Bing?)

Na českém trhu jsou dva dominantní vyhledávače: Google a Seznam. Pokud vyhledáváte přes alternativní české portály jako Centrum nebo Atlas, vyhledáváte vlastně přes Google, neboť se co do vyhledávání jedná o partnerské portály Googlu. Jediný Seznam tedy v Česku stále sází na vlastní technologii. Můžete být ale rádi a Seznamu fandit, neboť díky konkurenci (na kterou Google není ve většině světa zvyklý), jsou i služby Googlu u nás často kvalitnější než v zahraničí.

Třetím hráčem, který se snaží o přízeň uživatelů, je Microsoft se svým vyhledávačem Bing. Podíl v ČR je však zanedbatelný, dílčích úspěchů dosáhl jen v USA.

seo-linkbuilding

Doporučujeme optimalizovat web pro Google, Seznam vaši práci ocení také, přestože mu to nějaký čas zabere. Optimalizovat primárně pro Seznam je ale cesta zpět. Podívejte se, jaké jsou důležité SEO faktory pro Google.

Onpage vs. offpage faktory

Optimalizace pro vyhledávače (anglicky Search Engine Optimization – SEO) by se dala rozdělit na dvě oblasti – optimalizace on-page (na Vašem webu) a off-page (mimo Váš web). V prvním případě se jedná zejména o tvorbu kvalitního obsahu (s důrazem na klíčová slova), ve druhém zejména o přivádění odkazů z jiných stránek. Oběma oblastem byste se měli věnovat.

Tip na příspěvek:  Jak být až o 90% lepší než konkurence?

Podívejte se na pokyny Google pro webmastery a udělejte si jasno v tom, jak optimalizovat.

Linkbuilding je klíčem k úspěchu

Odkazy z ostatních webů by měly být pokud možno přirozené a tematické. To znamená, že na web o cestování by měly mířit odkazy z jiných stránek o cestování, nikoli z webu o vaření. Svou roli ale hraje i to, jak je stránka významná (odkaz z hlavní stránky Seznamu by chtěl každý nehledě na téma, odkazy z webů plných spamu (či tzv. link farem) naopak nechce nikdo, i když by se jinak téma shodovalo) a podobně.

Technik, jak získat odkaz je mnoho od těch zdarma až po placené. Přečtěte si proto článek obsahující 7 tipů na linkbuilding z praxe.

Když nevíte, poradí konzultant

Nevíte si rady? Nevadí, soustřeďte se na svůj byznys a nechte za sebe pracovat profesionála. Doporučujeme služby Daniela Gottwalda, experta na volné noze se zkušenostmi z největších českých firem.

Dan je skutečný odborník, který denně sleduje české i zahraniční zdroje, navštěvuje školení a konference. Přečtěte si, co o sobě říká sám Daniel na svých stránkách. Má zkušenosti se SEO i linkbuildingem, nastolí Vašemu webu strategii a bude ji dlouhodobě udržovat nebo upravovat dle nových trendů. S Danem budete před konkurencí o krok napřed.

 

Sdílejte článek přátelům:
, , , , , , , ,
Show Buttons
Hide Buttons