Nejvíce prodejů generují webináře

Moderním trendem jsou živé webináře. Nedokážu si dnes představit nějaký infoprodukt bez živého webináře. Jedná se o nezbytnou součást těchto marketingových strategií.

Webinář je online komunikace přes webový prohlížeč popřípadě aplikace bez nutnosti speciálního software a různých složitých nastavení a instalací.

Nepleťte si webinář s online školením. Online školení je většinou délkou vysílání několikanásobně delší a hlavně určené pro malou a vybranou skupinu posluchačů (účastníků). U webinářů je to většinou naopak. Délka se pohybuje v rozmezí jedné až dvou hodin a často je cílem co největší počet účastníků. Hlavním cílem webinářů je představení nějakého produktu či služeb, zodpovězení otázek účastníků a hlavně výzva k nějaké akci (konverze).

Pro tento druh online komunikace jsou využívány různé systémy jako např. Adobe Acrobat Connect Pro, GoToWebinar, Webex, Wiziq a mnoho dalších. Často se však jedná o komerční programy. Na internetu je jedna služba, která patří mezi nejpoužívanější a patří k oblíbeným mezi online obchodníky a uživateli.

Webinář zdarma jedině se službou Google Hangouts

Pomocí této služby Hangouts můžete komunikovat na jakékoliv zařízení od stolního pc až po mobilní zařízení se systémem Android či iOS. Pro samotného posluchače živého vysílání stačí pouze připojení k internetu a reproduktory či sluchátka.

Google Hangouts

Hlavní výhodou této online komunikace je, že nejste závislí na místě a můžete se spojit se svými kontakty klidně z celého světa.

Odbourejte anonymitu a znásobte důvěru!

Hlavní funkcí, která je právě využívána v infoproduktech je funkce Hangout On Air (živé vysílání). Ve většině případů to funguje tak že uspořádáte webinář a na své vlastní webové stránce a zpřístupníte živé vysílání pomocí speciálního zdrojového kódu vložením do stránky.

Webovou stránku doplníte možností komentářů např. facebook komentáře a připojíte další prvky třeba tlačítko pro objednávku, sdílení a podobně. Navíc je výhodou že na stránce můžete pracovat s mnoha věcmi, mezi které patří statistiky, měření konverzí, affiliate odkaz, vhodné umístění prvků na stránce apod.

Jak dělat webináře?

Nebudu zde rozepisovat jak správně webinář uspořádat a jak pracovat v této službě protože to už podrobně udělal Václav Krajňák v článku „Jak udělat vlastní webinář krok za krokem – Google Hangouts“ a není důvod to měnit nebo vytvářet duplicitní obsah.

Pár doporučení jak dělat webináře:

  • Na webinář pozvěte odborníka k tématu či úspěšného podnikatele kterému nabízená služba pomohla k jeho úspěchu. Příběh prodává a inspiruje!
  • Snažte se pozvat co nejvíce relevantních posluchačů. (Většina konverzí vzniká právě při webinářích a následně při sledování jejich záznamu.)
  • Vždy mějte předem připravenou osnovu průběhu a zvýrazněné důležité informace, které chcete předat.
  • Přesně si definujte cíl webináře a jeho časovou osu.
  • Připravte překvapení na závěr! (bonus, soutěž, nejdůležitější informace atd.). Nezapomeňte, to na začátku přenosu zmínit.
  • Mějte vše připraveno, než přejdete do režimu On Air – živého vysílání!
  • Využijte možnosti nahrávání záznamu k pozdějšímu využití – záznam webináře.
  • Odpovídejte online na dotazy posluchačů.

Odkazy kde můžete načerpat více informací o této službě včetně stažení aplikací pro Google Hangouts:

Máte osobní zkušenosti s pořádáním webinářů či jste se nějakého účastnili? Budu rád za vaše postřehy a poznámky v komentářích a to ať z pohledu uživatele nebo pořadataele.

Také bych uvítal váš názor na to, co by měla obsahovat webová stránka s webinářem za účelem získání konverzí?

 

, , , , , , , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CAPTCHA * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.