Pravda o budování osobní značky

V poslední době je budování osobní značky „osobní branding“, často tématem mnoha článků a doporučení. I zde na WebiTechu, jsem dal prostor některým článkům, které osobní brand dokážou podpořit. Musím, ale říci že vše není úplně tak jednoduché, jak se na první pohled zdá.

Osobní značku z tebe neudělá žádná aplikace!

Vždy je důležité vědět, že online aplikace, jsou pouze nástrojem, jak o sobě dát vědět a jak se více propagovat. Také je důležité, stanovit si cíle osobní kariéry (brandu), které můžou být pro každého jednotlivce jiné.

Už teď jsi značka!

Možná, že se mnou nebudeš souhlasit, ale každý jedinec už je svou osobní značkou. Jen je nutné pochopit, o co tu jde a jak to funguje. Pokud čtete tento článek, tak věřím, že už něco o tomto tématu něco víte. Jen je nutné tvoji značku definovat, a sdílen tvé přednosti s ostatními.

Osobní značka není to, co ve skutečnosti jste! Je to stav jak vás vnímají ostatní! Tyto dvě věci nemusí být vždy stejné.

Jinými slovy se dá říci, že jde o to, jaké emoce zanecháte na ostatní a jaké si k vám vytvoří pouto. To stejné funguje i při budování firemní značky.

Jak jsem již zmiňoval „Už teď jsi značka“ je skutečně pravdou, a každý z nás je v něčem jedinečný a výjimečný. Každý z nás je originál. Zase budete možná opět nesouhlasit, ale rozdíl je pouze vtom, že o tobě nikdo neví, nebo nemáte správně definovány své cíle.

Pokud toužíte být více vidět na internetu, pak na řadu přicházejí právě ty nástroje, o kterých je často řeč. Patří mezi ně sociální sítě, blogy, osobní webové stránky, diskusní skupiny atd. S těmito nástroji dáte o svých přednostech vědět dostatečnému publiku natolik, že dokážete získat novou práci, nové kontakty a potencionální zákazníky.

Nečekejte, že se to dá naučit! Že z vás někdo značku udělá! Nejdůležitější je prostě začít a plnit své cíle a touhy. Mnoho velkých firem a významných osobností neplánovala tak velký úspěch, který teď má. Jednoduše jen začali. Častokrát většinou od nuly a bez znalostí této problematiky nebo s cílem budování značky.

Osobní značka - brand

Za osobním brandem je hlavně komunikace a budování důvěry!

Stále více lidí už nekupuje jen to nejlevnější a nejdostupnější, ale raději zajdou do svého oblíbeného obchodu, nebo k někomu koho znají, ať z doporučení nebo ze své osobní zkušenosti. Proč? Protože vzniklo citové pouto, o které jsem se již zmiňoval v úvodu.

Nedílnou součástí budování značky, je také samotná komunikace a vaše vystupování navenek. Je jedno, ať jde o internet nebo vaše okolí.

Musíte mít vlastní názor! Jedině tak můžete vystoupit z průměru, a oslovit ostatní.

Doporučení: Zkuste se zamyslet na tím, jak vás vnímají ostatní.  Vyberte si například stav, kdy opustíte místnost s ostatními lidmi.

  • Jak vás vnímají?
  • Proč by se k vám měli vrátit?
  • Je něco, proč by vás měli doporučit?
  • Zanechali jste pozitivní dojem?
  • Co si o vás mohly zapamatovat?
  • V čem jste jim pomohl?

Otázek je spoustu, a je jedno ať budujete brand na internetu, nebo ve své osobní kariéře.

 

Internet jsou pouze otevřené dveře k dalším možnostem

Záleží už jen na tobě, jak toho využiješ.

Nespočet lidí a známých firem, dokázalo vybudovat svou značku – identitu i bez internetu. S příchodem internetu a sociálních sítí, a to i těch profesních se však mnoho věcí ulehčilo. Otevřelo se mnoho nového a neustále vznikají nové možnosti a marketingové pomůcky. O některých příkladech už tu v minulosti byla řeč, jako například článek

Získej další nástroj na budování osobní značky nebo Na internetu vítězí Osobní Brand.

Mimo to, zde nejdete i mnoho článků a doporučení na online aplikace, které půjdou určitě využít. Většina jich je zdarma, takže jediné co musíte investovat je váš čas.

 

Mé doporučení:

  • Budujte si databázi kontaktů (LinkedIn, Twitter, Facebook, Google Plus atd.).
  • Sledujte úspěšné a respektované osobnosti ve vašem oboru. (Jak to dělají, jak vystupují, jak komunikují atd.).
  • Sestavte si své cíle (budoucí značku – jak chcete, aby vás okolí vnímalo, chcete být nejlepší nebo nejlevnější atd.)
  • Připravte si plán a pravidelně kontrolujte, co jste pro jednotlivé kroky udělali.
  • Začněte a nečekejte, že to přijde samo. Určitě samo se nic nestane.
  • Nebuďte průměrní.
  • Sepište své přednosti, případně čím se lišíte od své konkurence.
  • To co uděláte teď, bude důsledek, toho co bude dále následovat! (asi nejdůležitější)
  • Důležité je i umět naslouchat ostatním.
  • Založte si osobní blog nebo webovou stránku. (Několika dílný seriál článků – Návod jak vytvořit webovou stránku, blog v redakčním systému WordPress)
  • Osobní zančku postavte na faktech, vašich zkušenostech, dovednostech, přednostech. (často je k vytvářeni používán i osobní příběh, třeba formou populárních infoproduktů)
  • Začněte dělat i věci, které jsou vám zatím nepříjemné a zatím nepředstavitelné. (časem se to změní)

Psal jsem to podle toho, jak mě to napadlo, a není to sestaveno podle důležitosti.

Závěrem jen důležitá připomínka že internet je pouhým nástrojem k propagaci. Záleží jen na vašem stanoveném cíli. (Třeba chcete být jen oblíbeným obchodníkem či řemeslníkem ve vašem městě apod.)

Strašně moc mě zajímá tvůj názor. Napiš ho do komentářů a poděl s  ostatními o své rady nebo zkušenost s budování osobní značky.

 

Líbil se ti článek? Sdílej ho. děkuji

, , , , , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *