Network Marketing dobývá internet

V posledních dnech jsem měl možnost poznat networkera a úspěšného leadera v oboru MLM Bohdana Szczesika.

MLM marketing je často zatracovaný, ale přitom jeden z nejúspěšnějších druhů marketingu na celém světě. Kolem roku 2007 zažíval obrovský rozmach a úspěch. V dnešní době je mnoho nových možností jak spojit tento klasický model s on-line světem a využít tento nový potenciál. Právě tyto užitečné rady vám může Bohdan předat.

Bohdan

Networker a chlapík dělající osvětu MLM Bohdan Szczesik

Osobně jsem měl možnost být součástí některých společností využívajících Network Marketingu, ale až po informacích, které Bohdan šíří a dělá tak dobré jméno MLM jsem v mnoha věcech přehodnotil postoj, ale hlavně našel nové možnosti využití i ve svém podnikání.

V současné době se mimo jiné věnuje i svému projektu a online kurzu Mistrovské dovednosti v MLM.

Kurz je určen pro ty, kteří chtějí opravdu začít vytvářet pasivní příjem a poznat dovednosti těch nejlepších lídrů v MLM na celém světě. Dozvíte se, jak fungují techniky Canvas, Antisale, Sale a další.

 

Co o MLM říká Bohdan Szczesik

Nedalo mě to a položil jsem Bohdanovi pár otázek.

Bohdane nejprve ti chci poděkovat za osvětu, kterou MLM děláš a zároveň toho využít pro čtenáře WebiTechu.

 

Proč je podle tebe právě MLM systém tak úspěšný?

Těch důvodů je mnoho, když se zaměříme na ty základní tak jsou to především nejnižší bariéry do startu v podnikání. Mnoho lidi může hanit MLM jak chce, ale kde třeba s 500Kč začnete podnikat tak, abyste již první měsíc měli třeba 18 500 zisk? A to je za 16 hodin práce na vedlejšák při studiu! Samozřejmě, že to nemusí udělat každý, hrají v tom roli mnohé faktory a i jaké máte dovednosti. Nicméně téměř žádný expert na podnikání Vám neporadí jak začít podnikat s 500Kč a za prvních 16hodin práce v měsíci mít zisk 18 500Kč! Takže příčinou proč MLM je tak úspěšný model je fakt, že funguje! Za další má nejnižší vstupy do podnikání, až na pár výjimek. Dává naději lidem, co chtějí něco změnit ve svém životě a chtějí podnikat s minimálním rizikem při startu na vedlejšák. Za další, nejsou na to podnikání sami, ale mají někoho kdo je vede od začátku. Budují MLM komunitu nějaké firmy se společným jmenovatelem. Takže nejsou sólo hráči jako ve většině odvětví. MLM mnohdy ukazuje lidem, že dokážou být lepší než si mysleli – že jsou. Díky mlm mnoho lidi vyrostlo jako osobnost a zbořily vnitřní bariéry pro podnikání a  díky tomu, pokračovaly pak dál v podnikavé činnosti v jiném odvětví a uspěli.

Mnoho lidí díky mlm získalo dovednosti a dnes jsou ve vedoucích funkcích různých firem. No a takto v bychom moli docela dlouho pokračovat o MLM.

Je mnoho lidí, kteří nechtějí o MLM ani slyšet. Čím je to způsobeno?

To je pravda a ani se tomu není co divit. Má na to vliv hned několik faktorů. Pojďme se podívat na pár z nich. Za prvé průmysl MLM má stále negativní pověst. Jednak z důvodů, že zde bylo, je a asi i bude mnoho nekalých firem zneužívajících tento model distribuce. Je až k nevíře, kolik jich vzniká. Kdyby ale pro ně neexistoval trh, nevznikali by. Za samotnou nedůvěrou k MLM v obecném pojetí, stojí především hamižnost rychlých výdělků. Lide jsou hnáni jen kompenzačním plánem k velkým ziskům bez ohledu na produkt a samotný užitek produktu pro klienta. Také je to tím, že distributoři v MLM mnohdy pracují s tím nejlepším záměrem mít zisk pro sebe i pro své lidi v organizaci, ale z nějakého důvodu firma se kterou spolupracují, vytváří větší a větší bariéry pro tuto činnost. Nebo ať s úmyslem nebo neúmyslně zanikne. Atak jsou networkeři zatracováni za to co dělali za projekt a přitom v dobrém úmyslu třeba šířili fajn myšlenku. Samozřejmostí je pak fakt, že média nemají rádi MLM protože firmy využívající tento model podnikání neinvestují do reklamy, ale do odměn z efektu svým distributorům. Z čehož jasně plyne, že MLM není průmysl, ze kterého média budou mít příjem atak každý networker je konkurentem médiím žijícím z reklamy. Takže pak se stává, že čteme jen ty špatné informace o MLM. Takové je mnohdy obecné pojetí lidí co o MLM slyšeli.

Mnozí lidé mají negativní zkušenost s MLM protože zkrátka neuspěli, nebo znají někoho, kdo neuspěl a to je drtivá většina lidí. Příčinou je mnohdy i vzdělání. V MLM najdeme lidi ze všech profesí, kteří si naivně myslí, že zbohatnou a zítra budou za vodou bez práce a znalostí. Když se podíváme na různé názvy MLM vždy je tam slovo „Marketing“ a každý v tomto průmyslu MLM by měl studovat role důležité pro podnikání v tomto odvětví. Jako je marketing, prodej, personalistika, řízení lidských zdrojů a další nezbytné dovednosti a samozřejmě tvrdě pracovat. Kdyby lidé měli dostatečné dovednosti a vzdělání v tomto oboru nevstupovali by tolik do toxických MLM a nešířili by je.

Úspěch v MLM často souvisí s výběrem vhodného sponzora – Lídra. Jaké jsou největší chyby těch méně úspěšných a jak se jim vyvarovat?

To je velmi těžké, a když začínáte téměř nemožné! Představte si, že o MLM nic nevíte, nacupitají k vám na kafe dva týpci co jsou nadšení a už mají i nějaký úspěch. Jako laik nemáte šanci poznat, zda je to dobrý sponzor a lídr. Já se v MLM začal pohybovat od roku 2000 a za tu dobu jsem poznal jen pár opravdu kompetentních lidí v MLM. Co mohu doporučit je se rozhodnout vždy na základě produktu a to: Koupil bych si produkt, i kdybych nedělal distributora? Jaký mi přináší užitek, tento produkt? No a jestliže ano máte první předpoklady stabilní sítě kterou vybudujete, protože vaše produkty klienti aspoň budou spotřebovávat, když už nebudou budovat síť.  Lídr a sponzor je základ, ale pokud to ve vás není, nezmůžou ani oni nic. To vy musíte chtít se učit, vzdělávat, naslouchat, číst doporučenou literaturu a samozřejmě pracovat! Když trefíte dobrého sponzora máte obrovské štěstí a pokud i dobrý vzdělávací systém a kompetentní vedení je to téměř výhra. Bohužel kvalitních lidí je nedostatek a to říkám otevřeně. Já na sponzora, který mě katapultoval v dovednostech čekal skoro 10let. Byl to polský milionář, který svou tehdejší firmu prodal na kapitálových trzích za 700 000 000Kč.

Mezi největší chybou pak je hamižnost, chuť hledat zkratky, nabubřelost, Ego a nevzdělanost. Mnohdy se prohlašuje, že vzdělání v MLM nehraje roli a při startu to je jistě pravda, ale jestli chcete růst, musíte se učit. Já sám jsem hanil univerzitní vzdělání, ale až když jsem si mohl časově dovolit studovat díky MLM, vystudoval jsem vysokou školu na červený diplom. Napsal jsem akademickou práci na téma „Podnikání v Network Marketingu“ a dnes tvrdím že vzdělání a i to vysokoškolské jsou pilířem na kterém to stojí v každém oboru!

Dá se budovat MLM on-line, a je internet dobrým pomocníkem?

To je super otázka a děkuji za ní. Když jsem přičichnul k MLM v roce 2000 internet byl v plenkách. Neměl jsem mobil a dostupnost ke všemu byla velmi složitá. Ale tenkrát si vzpomínám, že lidé dělali MLM na svých přátelích, doporučení a mnozí vynikali v osobním kontaktu (říkám jim analogový hráči). Prostě se budovala síť ve svém okolí, kolem komína. V té době jsem dělal MLM převážně ve svém městě a mojí dowlines dokonce v tom městě otevřeli kancelář na jistou MLM firmu.

Dnes je doba, o které se networkérům ani nesnilo v historii. Sociální sítě jsou plné lidí a tak kontaktovat lidi po sociálních sítích je mnohdy tou nejednoduší cestou co kdy byla. Je to svět na dlani. Samozřejmě díky nástrojům, které můžou v online světe fungovat se posouváme úplně do jiné dimenze ať už v online webinářích, videíích, propagaci,……vždy žasnu, co vše se dá díky internetu udělat.

Uvedu konkrétní příklad: Kdysi mě oslovil jeden kamarád, ať sním prodávám produkty co stály do 500Kč za kus přes jednu MLM firmu. Jezdil pár měsíců a budoval síť. Sice si vydělal třeba 40 000Kč měsíčně, ale náklady na cestování, ubytování, kávičky měl 30 000Kč tudíž selská matematika: Příjem mínus výdaje a zůstalo mu 10 000Kč! Položil jsem otázku: Jaký to má smysl? Ušetři si čas, nervy a buď zaměstnancem! Jsi analogový hráč v digitálním světě. A tehdy koncem roku 2012 jsme to spolu změnili. Začali jsme vysílat webináře o fyzickém produktu! Tehdy to byla docela revoluce, protože nikdo si neuměl představit webinář na fyzický produkt. No a já za 16 hodin práce v prvním měsíci bez jediné fyzické schůzky měl provizi 20 000Kč! Náklad byl jen můj telefon, internet který jsem stejně měl a produkt za 500Kč! Takže výsledovka zisk 18 500kč v nákladech 1500Kč a 16 hodin! Do dnes mi z této firmy chodí produkty a provize :-).

Avšak nenechme se unést nadšením z online světa. Nevýhodou digitálních networkérů je nevybudování si velké důvěry a hlubokých osobních vztahů. Prostě osobní setkání je nenahraditelné. Ideální je průnik, těchto dvou světů off a online. Bohužel né vždy to jde a jsou produkty, které prostě online prodáme velmi těžko.

O čem je tvůj kurz?

Kurz je o základních krocích jak uspět v MLM. Kurz provede člověka od toho jak vybrat firmu, co rozhoduje o stabilitě sítě, jak kontaktovat v off a online světě, jak psát seznam, jak telefonovat, jak využívat webinářů a co se děje až skončí, jak na schůzky, jak prezentovat, náborování lidí do týmu, zjišťování potřeb, plánování cílů, sponzorování, prodej, teorie užitku, strategie modrých oceánů a mnoho dalšího.

V těch základech by měl v oblasti vzdělání ulehčit práci sponzorům a tím zajistit kvalitnější duplikovatelnost.

Můj kurz je absolutní náhoda. Musím se vždy strašné smát, jak sem se k tomu vůbec dostal. Jelikož jsem napůl cizinec tak mám problém s gramatikou a to i přesto že jsem zde vyrostl a studoval. Prostě to je moje slabina. No a v jedné MLM firmě jsem byl na pozici generálního ředitele sítě a vždy jsem psal email do sítě a u psaní jsem se trápil. Tak jsem začal dělat to, co dělal můj sponzor, natáčel jsem na mobil videa s doporučením jak na to a posílal jsem to do sítě. Za pár let tak vznikl docela zajímavý obsah, který již stačilo dodělat v pár tématech, a kurz byl hotov.

BohdanML

Proč by si ho lidé měli koupit?

Protože jim může přinést to co tyto dovednosti přinesli mně a to pár let tvořivého volna na své osobní cíle „studium vysoké školy, cestování…atd“ Ušetří jim mnoho let studia obecných pravidel. Nedozví se nic od kouče, ale od networkera jako jsou oni. Co dnes vím je 16let praxe v branži, stovky tisíc za různé vzdělání v oboru, mnoho prodělaných peněz u různých firem MLM, zkušenost v zahraničí na kapitálových trzích a budování zahraničních organizací. Takže mohou obětovat 16let, mnoho peněz, práci v zahraničí na kapitálových trzích. Nebo ušetřit si čas, peníze, utrpení a duplikovat kroky vedoucí k úspěchu v tomto kurzu

Lidé v síťovém marketingu si mnohdy myslí, že vzdělání není důležité pro jejich růst a že nemusí studovat. Mnohdy se tvrdí, že stačí příležitost a práce. To je bohužel obecný omyl a faktem zůstává, že dovednosti vždy usnadňovaly pracovní procesy v jakékoliv branži.

Navíc 90% networkerů ani neumí oslovovat a budovat vztahy online! Myslí si mylně, že poslat žádost o přátelství stačí a pak se diví že neuspívají. Také mnohdy při náborování lidé prezentuji příležitost, ale nechápou co je samotným klíčem efektivním náborováním do MLM. Málo kdo jim ukázal krok po kroku základní procesy v MLM. No a navíc jako sponzoři mohou šetřit svůj čas ve vzdělávaní partnerů v obecné rovině procesů MLM a již jen kontrolovat zda jejich organizace chápe jak kontaktovat, co dělat po a během webbináře atd…no a to vše implementovat do své příležitosti MLM.

Jaký bude podle tebe vývoj v MLM v následujících letech?

Tento distribuční model MLM se v praxi osvědčil! Ikdyž si to málo kdo uvědomuje, má historii tisíce let a to v oblasti budování duchovních komunit. Současnost jen z tohoto modelu udělala business. A jelikož tento model distribuce je velmi zajímavý jak pro firmy, distributory a i klienty. Pak tento průmysl jen poroste. Čeho se trošku obávám je lenost lidí hledajících zkratky k bohatství a tím pádem nárůst i toho špatného co MLM přináší. Na druhé straně mnoho lidem MLM s dobrými produkty a kompenzačním plánem změnilo život za podmínek minimálních bariér do startu. To všechno lidé vidí a do této branže se přidává více a více lidí. Ale kéž bych měl křišťálovou kouli a znal budoucnost :-) .

Bohdane je ještě něco, co bys vzkázal, našim čtenářům.

Vzkázal bych asi něco ve smyslu, že není důležité kde jste, ale kde chcete být zítra a co jste ochotni pro to udělat! Věřím, že pro mnohé MLM je výzva a skvělá příležitost. Jen pečlivě vybírejte firmy, lidi, produkty a vzdělávejte se. Pochopte, že Váš úspěch v MLM závisí na úspěchu Vašich lidí v organizaci, atak pro ně chtějte jen to nejlepší. Přeji všem, aby nezažívali turbulence firem na trhu a dosáhli stability, volný čas a zdroje ke svým cílům. 

Děkuji za rozhovor a přeji hodně spokojených uživatelů tvého nového kurzu.

, , , , , , , , ,
2 comments on “Network Marketing dobývá internet
  1. Bohdan je mladý člověk, který ve svém věku dokázal to, co nedokázali mnohem starší networkeři. Osobně mu moc fandím a vážím si ho. Jeho praktické znalosti a zkušenosti mají cenu zlata.

  2. Bohdana dobře znám a mohu potvrdit, že získané zkušenosti které má, jsou k nezaplacení. MLM je o práci v týmu, časové svobodě, finanční nezávislosti a osobním rozvoji. Je to jedna z nejlepších příležitostí pro ty, kteří si chtějí splnit své sny.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CAPTCHA * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.