Jakou hodnotu a kvalitu má webová stránka? Jaké hodnoty se dají měřit?

Pokud jste autory webových stránek určitě je pro vás důležité hodnota či kvalita webu na kterém den co den pracujete a zvyšujete jeho hodnotu.

Na  internetu je spoustu možností jak hodnotit či měřit určitá data která k hodnocení webové stránky slouží ať už kvality či návštěvnosti webové stránky. Mezi tu první a základní je pravděpodobně měření návštěvnosti webové stránky. Pokud ji máte velikou tak je vše určitě v pořádku , ale vždy je co vylepšovat a otázkou vždy zůstává co je velká návštěvnost. Pokud návštěvnost pokulhává za konkurencí tak je asi něco špatně a je potře se hlouběji věnovat problému. (SEO – optimalizace, zpětné odkazy, klíčová slova, reklama atd.)

Je dobré se někdy podívat na například hodně používanou službu TopList.cz na statistiku návštěvnosti u některých stránek které je nemají pod heslem a jsou tedy veřejně dostupné jak a odkud jsou navštěvované. Také se to pro vás může stát inspirací pro další rozvoj , nebo můžete zjistit že třeba webová stránka s návštěvností v řádu tisíců má mnohdy skutečných návštěvníku s unikátní IP adresou sotva do stovky.

Hodnoty a měření ranků

Mezi další hodnotu kterou můžete posoudit kvalitu webu je měření ranků. Je jich spoustu , ale mezi hlavní patří asi Seznam S-rank, Alexa Rank, Compete Rank a v poslední době hodně diskutovaný Google PageRank. Proč píši hodně diskutovaný je že se na internetu v poslední době mluví o tom že se chystá jeho zrušení což si nemyslím či nějaké změna ve výpočtu PageRanku. Dle mého názoru dojde jen ke změně řazení výsledků ve vyhledávání. No ale uvidíme o čem se mluví nemusí byt pravdou či dokonce může dojít ke zlepšení a navíc přesný vzorec výpočtu se stejně nikdy nedozvíte :) .

Při porovnání naměřených hodnot nemusí znamenat že čím vyšší číslo ranku tím lepší. Pokud budete provádět měření doporučuji nejprve pročíst co znamenají výsledky u jednotlivých výsledků  ranků.

Pro měření ranků je spoustu stránek které toto dokáží , ale osobně doporučuji přehledný web který zároveň obsahuje všechny potřebné informace o zmiňovaném ranku. http://pagerank.jklir.net – Na těchto stránkách si můžete změřit hodnoty ranků vašich stránek. Můžete si zde změřit Google PageRank, Alexa Rank, Compete Rank, Seznam S-Rank, JyxoRank, mozRank a počet zpětných odkazů v největších vyhledávačích Yahoo a Google.

Ranky se velice často používají pro stanovení ceny zpětného odkazu nebo při prodeji reklamy na webu. Někdy dokonce stanovení hrubého odhadu ceny webových stránek jako například služba o které jsem již psal v minulosti na http://webitech.cz/jakou-hodnotu-maji-vase-stranky-internetova-kalkulacka-zdarma/  Toto se dá velice dobře použít u všeobecných webů, ale u technických a se speciální zaměřením se cena určuje určitě jinak. Jelikož zde není rozhodující počet návštěvníků před typem návštěvníka.

Pokud chcete na internetu uspět musíte být vidět !

Nevytvářím zde návod jak si zvýšit návštěvnost či zvýšit Ranky. Jen zde připomínám základní pravidla úspěšných a navštěvovaných stránek. Pokud chcete na internetu uspět musíte být vidět, či přijít s originálním nápadem který přiláká návštěvníky na vaše stránky. Nezapomeňte však na to že toto že toto neplatí za každou cenu. Je mnoho stránek které zvýšení návštěvnosti nabízejí, ale ve výsledku spíše zapláčete nad výdělkem nebo získáte nějakou penalizaci v podobě snížení ranku či dokonce vyřazení z indexu vyhledávání.

Mezi další důležité faktory stránek také patří například validita zdrojového kódu, stáří stránek, dostupnost, intenzita a aktuálnost a mnoho dalších. Mnohdy některé parametry nedokážete ovlivnit a jsou dány vývojem a časem webové stránky.

Pokud však můžu jedno doporučení dát tak je to že se vždy vžijte do role člověka resp. návštěvníka stránky který se pohybuje na webu. Snažte se co nejvíce zjednodušit pohyb na stránkách a přinášejte pouze kvalitní informace. I vyhledávací roboti či indexování stránek směřuje k tomu přinášet návštěvníkům pouze kvalitní a relevantní odkazy k hledanému tématu. Zároveň také pamatujte na to že vyhledávací roboti umí vyhledávat pouze textové informace takže použitím obrázků si moc nepomůžete, ale naopak zpomalíte načtení stránky. Obrázky používejte jen pokud je nebytně nutné. A neposlední řadě pamatujte na aktuální trend vývoje na internetu a to je v součastné době propojení na sociální sítě jako je Twitter a Facebook.

A ještě jedna rada na závěr …….

Jedná se o jednu nepostradatelnou online službu pro webmastery od společnosti Google. Na webu http://www.google.cz/intl/cs/webmasters/

Nástroje pro webmastery Google poskytuje detailní zprávu o viditelnosti vašich stránek na Google potažmo celém internetu. Nezapomeňte že zatím je stále Google kdo určuje trend a je špičkou ve vyhledávání na internetu.

Děkuji za podporu!
, , , , , ,

Napsat komentář

Show Buttons
Hide Buttons