Jak využít Email jako marketingový nástroj?

Jedním z populárních a účinných nástrojů online marketingu v poslední době patří také Email Marketing.

Email Marketing je ve stručnosti rozesílání komerčních emailů na cílenou skupinu emailových adres. Slovo komerční nemusí být vždy pravdou, jelikož Email Marketing může být využíván i pro nekomerční použití. Tento marketingový nástroj je velice oblíbený a to díky nízkým pořizovacím a provozním nákladům této strategie se snadno sledovanou konverzí a úspěšností této kampaně.

Hned v úvodu chci, ale upozornit na to že rozesílání reklamních emailů není až tak jednoduché jak se může na první pohled zdát. Nejdůležitější je kvalitní databáze emailů. Pokud ji již máte, musíte mít od majitelů schváleno zasílání reklamních sdělení. Není cílem zahltit emailové schránky nevyžádanou poštou a spamem.

email marketingu máte spoustu možností jak oslovit potenciálního zákazníka, nebo návštěvníka webové stránky. Email je hodně využíván například pro rozesílání novinek tzv. newslettru nebo jako pro zasílání reklamních sdělení popřípadě zasílání novinek v příloze ve formátu pdf atd.

Základem úspěšné emailové kampaně je správné načasování a samozřejmě i poutavý obsah zprávy tak aby se majitel zprávy odhodlal kliknout na odkaz a stal se tak z něho návštěvník stránky či dokonce potencionální zákazník.

Úspěchem emailové kampaně je její správné pochopení!

Dalším důvodem proč využívat email marketing je nejsnadnější komunikace s již stávajícím zákazníkem. Udržování komunikace se stávajícím zákazníkem může vést k opakovanému nákupu a získání doporučení na nové zákazníky.

Důležité je také počítat s tím že nestačí pouze odeslat jeden email a máte vyhráno. Je nutné naplánovat správně tuto kampaň, při které si získáte důvěru potencionálního zákazníka a pak teprve ve správný čas můžete přejít do prodejní fáze. Jednoduše lze rozdělit kampaň do čtyř základních fází.

1. nejprve na sebe upozornit (dát o sobě vědět)

2. vyvolat v uživatelích touhu získat více informací (vzbudit důvěru)

3. přejít do prodejní fáze (prodat – generovat zisk)

4. servis (samotným prodejem kampaň nekončí, následuje péče o zákazníky, poprodejní servis)

email marketing

Všimněte si, že prodejní fáze není na prvním místě a že také není konečnou fází kampaně. Nikdy se nesnažte nějaký krok přeskočit. Pokud nebudete tento postup dodržovat velice si tak snižujete úspěšnost vaší emailové kampaně. Kvalitním poprodejním servisem a péčí o zákazníka získáte nejen dobré reference, ale také další zákazníky což vás vrací do fáze generování zisku.

E-mail jako obchodní nástroj?

Ano! Právě email je jedním z nejefektivnějších marketingových nástrojů současnosti se spoustou výhod.

  • snadné cílení
  • rychlost realizace
  • návratnost investice
  • velká podpora různých nástrojů
  • automatizace procesů
  • vysoká konverze
  • využití vlastní databáze kontaktů
  • využití online dostupných nástrojů (vzhledy, šablony, …)
  • hromadné rozesílání emailů

Jednou z hlavních překážek Email marketingu je že lidé jsou spamem denně zahlcováni a reklamní sdělení ihned přidávají do spamu nebo hned smažou. Proto je velice důležité věnovat pozornost samotné zprávě, vzhledu a jejímu obsahu.

Email by neměl jen obsahovat reklamní sdělení, ale měl by přinést důležité a zajímavé informace tak aby uživatel měl potřebu získat více informací třeba na vašem webu a dobrovolně přešel na odkazovanou stránku s pocitem že získal něco navíc.

Pokud chcete využít email marketing, doporučuji využít zkušeností odborníků a odzkoušených online nástrojů na spravování kampaně. Můžete si ušetřit spoustu času a zvýšit tak efektivitu a rychlou návratnost investice.

Jak vytvořit databázi emailových adres?

Právě tato otázka přichází zpravidla jako první pokud se rozhodnete pro Email Marketing. Pro někoho je to tak zásadní že od realizace kampaně i upustí, než aby si lámal hlavu jak získat ty správné a kvalitní kontakty.

Připravil jsem pro Vás pár osvědčených tipů jak databázi vytvořit.

Je mnoho metod jak získávat emaily. Za ty nejúčinnější lze určitě považovat, že za registraci něco nabídnete. Nabízejte například slevové kupóny, aktuální informace, E-book, bonusy, rozšířený obsah webu atd.

Velkou popularitu pro získání databáze si získala nabídka obsahu v pdf za registraci. Můžete vytvořit nějaký lákavý návod popřípadě užitečnou příručku zdarma. Pomocí této metody můžete získat i tisíce emailových adres v poměrně krátké době.

K první možnosti kde budete chtít získat a budovat vlastní databázi je využití vlastní webové stránky. Také nezapomínejte na využití offline metod získání kontaktů na stávající zákazníky. Stačí například realizovat soutěž, zavedení klientských karet nebo letákovou akci na kamenném obchodě, kdy zákazníci ochotně vyplňují údaje včetně emailové adresy.

Při realizaci kampaně vždy mějte na paměti, že vy jste ten kdo musí uživatelům něco nabídnout! Nestačí pouze přilákat co nejvíce lidí na registrační formulář, ale nejdůležitější je co uživatel registrací získá! Jan tak se vaše databáze začne rozrůstat a dosahovat zajímavých čísel.

Rada na závěr. Nikdy nepoužívejte kupované databáze, přestože jejich dostupnost je velká a lákavá a cesta k nim se zdá jednoduchá. Tyto databáze nefungují a jsou to vyhozené peníze. Sice oslovíte tisíce kontaktů, ale nic neprodáte! Jen se zařadíte mezi další rozesílače spamu.

, , , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Uživatelů je den ode dne víc a víc.

Otestuj ho i TY!