Jak chránit svůj web před DDoS útoky

Od té doby, co se v roce 2013 staly terčem DDoS útoků velké české portály jako Seznam.cz, iDNES.cz, Živě.cz či Mobilmania.cz, už je nám jasné, že se s těmito útoky můžeme setkat i v Česku. Málokdo však tuší, jak se proti nim bránit.

Bohužel vás musíme zklamat v tom, že sami proti DDoS útokům nejspíš nic neuděláte. Je však možné nalézt řešení na úrovni hostingu. Dobří poskytovatelé hostingu sledují provoz a v případě podezřelého chování zakročí. Je však třeba starat se s předstihem a ne až ve chvíli, kdy váš web není dostupný.

Jak se bojuje s DDoS útoky?

Popsat si to můžeme na příkladu datacentra Coolhousing, které se s Anti-DDoS ochranou řadí ke světovým špičkám. Zkušení administrátoři společně s dalšími členy projektu bezpečné sítě FENIX dali dohromady systém, který výrazně minimalizuje DDoS útoky.

Co je to projekt FENIX?
Projekt FENIX je iniciativa českého sdružení NIX.CZ. Vznikl právě jako reakce na útoky v roce 2013 a jeho cílem je udržet v případě dalšího takového útoku zapojené internetové služby v provozu. A jelikož je zapojený Coolhousing, i váš web může být chráněný.

Prvkem RadWare DefensePro si Coolhousing ve svém datovém centru vytváří tzv. „šedou zónu“, do které není vidět. To je první level ochrany, který už mnohé útočníky odradí. Dále je zapojena Behaviorální analýza toku v reálném čase. Provoz v datovém centru je neustále sledován, technologie dokáže sama rozpoznat, zda jde o legitimní, škodlivý nebo neobvyklý provoz.

Scrubbing centrum neboli čistička datového toku, které provoz sleduje, dokonce dokáže jeho škodlivou část (DDoS a jiný nebezpečný provoz) odstranit, aby se nedostal až ke svému cíli.

Proč se boj proti DDoS vyplatí?

Dostupnost služeb je důležitá, a když v jednu chvíli vypadne mnoho velkých webů, lidem to začne být divné a začne se šířit panika. Je to možná smutné, ale nefunkčnost internetu nebo jeho částí se v 21. století rovná skoro přírodní katastrofě. Vybudovali jsme si síť, na které jsme závislí, a tak si ji teď musíme chránit. Navíc jsou v tom všem peníze, protože webové stránky prodávají. Sofistikované řešení od Radware ušetřilo majitelům českých e-shopů hostovaných u Coolhousingu statisíce.

 

, ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *