Hromadné žaloby.cz – v jednotě je nejen síla, ale i úspora

Hromadne zaloby logoNa českém internetu se objevil další zajímavý projekt, který se pouští do spíše neznámého prostoru právních služeb a hromadných žalob.

Vše začalo, když Petr Němec, kterého si mnoho lidí spojuje s bojem proti bankám, neboť jako první žaloval svoji banku o navrácení poplatku za správu úvěrového účtu, přednášel na konferenci Design služeb o svém boji proti těmto poplatků. „Přednášku jsem uzavíral myšlenkou, že zde vzniká úplně nový trh hromadného napadání neplatných smluvních ujednání. Lidé se začínají hlásit o svá práva a jsou připraveni i za ně bojovat.“ uvádí Němec.

Tuto myšlenku jednoho večera řekl i svému kamarádovi a nyní i kolegovi, Tomáši Pospíšilovi. „Říkal jsem si, že pokud tu skutečně vzniká nový trh, bylo by zajímavé se podívat, co se děje na již existujících trzích, neboť je možné, že tento nový trh bude kopírovat jejich trendy. A jak všichni víme, např. na spotřebitelském trhu je velmi oblíbené agregování, takže proč se nevydat i zde tímto směrem?“ dodává Pospíšil. Za necelé tři měsíce od tohoto okamžiku pak na tiskové konferenci oficiálně spustili svůj projekt Hromadné žaloby.cz.

Jak to funguje?

Hlavní myšlenkou je, že v jednotě je nejen síla, ale i úspora. Podle slov zakladatelů jsou čeští spotřebitelé připraveni aktivně vystupovat proti nejrůznějším podvodným firmám a „podnikavcům“, což dokazují i snahy se organizovat přes různé diskuze či facebookové stránky. „Velmi dobře jsme si tuto situaci uvědomovali, a tak jsme vytvořili nástroj, který umožní se jednotlivým poškozeným efektivně a jednoduše organizovat“ říká Pospíšil.

Tip na příspěvek:  StartupYard 2013

Celý projekt má pak ještě jeden rozměr, ve kterém je patrná určitá analogie se slevovými agregátory. „Právě díky tomu, že se k jedné žalobě připojí více lidí, máme daleko lepší vyjednávací podmínky. V ideálním případě pak dokážeme přesvědčit naše partnerské advokáty, aby se vzdali své hodinové sazby a pracovali pouze za náklady řízení, které platí poražená strana, takže poškození mohou zcela zásadně ušetřit.“ vysvětluje Němec.

Celý proces pak vysvětluje tato grafika, která je také umístěna na portálu Hromadné žaloby.cz.

Hromadné žaloby.cz

Jak se projektu daří?

„Start se nám, myslím, docela povedl. Projevila o nás zájem mnohá média, takže se návštěvnost hned první den vyšplhala na necelých pět tisíc, což považujeme za velmi pěkné.“ hodnotí Pospíšil. Velkou roli při startu projektu hrála právě tisková konference, kde organizátoři projekt oficiálně spustili a oznámili názvy společností, vůči kterým směřují první hromadné žaloby. „Jednalo se zejména o hromadnou žalobu na UPC Česká republika, s.r.o. o vrácení zaplacené pokuty 5.000 Kč za nevrácený modem a žalobu na BEZREKLAMKY s.r.o. na vrácení poplatku a smluvní pokuty.“ vysvětluje Němec a jedním dechem dodává: „Dostáváme ale mnoho dalších podnětů od českých spotřebitelů, takže počet hromadných žalob bude narůstat. Právě minulý týden jsme zveřejnili kauzu Skylink a CS Link spojenou s nezákonným účtováním servisního poplatku.“  Na závěr pak oba zakladatelé dodávají, že jejich cílem není nic menšího než změnit celý systém. „Chceme, aby se spravedlnost stala pro běžné lidi dostupnější, aby se zvýšilo sebevědomí českých spotřebitelů, ale především, aby z trhu začali mizet nekalé praktiky různých podnikavců.“

Sdílejte článek přátelům:
, , , , ,
Show Buttons
Hide Buttons