Jak na dobré SEO e-shopu

Nakupování na internetu je fenoménem poslední doby a podíl e-shopů na trhu neustále roste. Ve velké konkurenci je pro e-shopy je návštěvnost alfou a omegou přežití i úspěchu. Jedním z jejích hlavních zdrojů potom jsou, spolu se srovnávači zboží či reklamou, vyhledávače. Aby e-shop v konkurenci ostatních obchodů u zákazníků uspěl, musí nejprve vybojovat vítěznou bitvu na poli SEO, která jej vynese na vyšší pozice ve vyhledávání a dostane do povědomí potenciálních zákazníků. Jaká základní pravidla by měl e-shop dodržovat, aby jeho SEO bylo kvalitní?

Jak na vyhledávače

Způsob, jakým zákazníci, kteří zvažují koupi toho či onoho produktu, dotazují vyhledávač, je pro každého majitele e-shopu velmi důležitý, neboť právě na něm je třeba postavit strukturu obchodu. Ta by měla prostřednictvím kategorií a podkategorií produktů reflektovat klíčová slova, tj. nejčastější dotazy zákazníků na vyhledávač. Pro tato všechna důležitá klíčová slova by měla existovat cílová stránka. Podrobná analýza klíčových slov je proto základním předpokladem úspěšného e-shopu a je nutno jí věnovat dostatek času a úsilí.

Samozřejmostí by měla být u všech podstránek kontrola správných titulků a deskriptorů, tagů obrázků či dodržování správné jednotné hierarchie nadpisů.

Obsah nelze obejít

Pro e-shop, stejně jako jakýkoliv jiný web platí, že v konečném důsledku rozhoduje o jeho úspěchu či neúspěchu obsah. Vyhledávač nabídne lidem váš web coby odpověď na určitý dotaz a je proto důležité, aby tuto odpověď opravdu dostali. E-shop nemusí obsahovat pouze prodávané produkty (ideálně ilustrované několika fotografiemi), je naopak vhodné, aby zde návštěvníci našli i recenze, obecné rady, hodnocení, návody, videa (v dnešní době se jedná o velmi oblíbený formát) a další sekce, které jim přinesou opravdovou přidanou hodnotu. Nejen, že tím vzroste důvěryhodnost obchodu, prostřednictvím tohoto doplňkového obsahu se navíc zvýší i počet podstránek, které se mohou objevit ve vyhledávání a pokud bude tento obsah skutečně užitečný, uživatelé jej jistě začnou brzy sami sdílet a vy tak získáte zpětné odkazy důležité i pro SEO.

Co dál?

Má-li váš e-shop správně vytvořenou strukturu odrážející důležitá klíčová slova i kvalitní a užitečný obsah, máte nakročeno k úspěchu. Potřeba bude ještě web vnitřně prolinkovat, zkontrolovat případné odkazy vedoucí na stránky 404, odstranit duplicity či pomocí příkazu „nofollow“ skrýt před indexací stránky, které není vhodné indexovat. Projděte si také domovskou stránku a ujistěte se, že je dostatečně přehledná a obsahuje důležité informace.

Vytvoření oblíbeného e-shopu, do kterého se budou zákazníci rádi a často vracet, nelze dosáhnout bez nezanedbatelného úsilí a času. Na kvalitě e-shopu ale závisí úspěch či neúspěch konkrétního podnikání a oboje se proto vyplatí projektu věnovat v maximální možné míře.

Nejste si jistí, že to zvládnete? V tom případě nechte všechnu práci na odborníky z MEDIAUNIT.

Děkuji za podporu!
, , , , , ,

Napsat komentář

Show Buttons
Hide Buttons