Jak na dobré SEO e-shopu

Nakupování na internetu je fenoménem poslední doby a podíl e-shopů na trhu neustále roste. Ve velké konkurenci je pro e-shopy je návštěvnost alfou a omegou přežití i úspěchu. Jedním z jejích hlavních zdrojů potom jsou, spolu se srovnávači zboží či reklamou, vyhledávače. Aby e-shop v konkurenci ostatních obchodů u zákazníků uspěl, musí nejprve vybojovat vítěznou bitvu na poli SEO, která jej vynese na vyšší pozice ve vyhledávání a dostane do povědomí potenciálních zákazníků. Jaká základní pravidla by měl e-shop dodržovat, aby jeho SEO bylo kvalitní?

Jak na vyhledávače

Způsob, jakým zákazníci, kteří zvažují koupi toho či onoho produktu, dotazují vyhledávač, je pro každého majitele e-shopu velmi důležitý, neboť právě na něm je třeba postavit strukturu obchodu. Ta by měla prostřednictvím kategorií a podkategorií produktů reflektovat klíčová slova, tj. nejčastější dotazy zákazníků na vyhledávač. Pro tato všechna důležitá klíčová slova by měla existovat cílová stránka. Podrobná analýza klíčových slov je proto základním předpokladem úspěšného e-shopu a je nutno jí věnovat dostatek času a úsilí.

Samozřejmostí by měla být u všech podstránek kontrola správných titulků a deskriptorů, tagů obrázků či dodržování správné jednotné hierarchie nadpisů.

Obsah nelze obejít

Pro e-shop, stejně jako jakýkoliv jiný web platí, že v konečném důsledku rozhoduje o jeho úspěchu či neúspěchu obsah. Vyhledávač nabídne lidem váš web coby odpověď na určitý dotaz a je proto důležité, aby tuto odpověď opravdu dostali. E-shop nemusí obsahovat pouze prodávané produkty (ideálně ilustrované několika fotografiemi), je naopak vhodné, aby zde návštěvníci našli i recenze, obecné rady, hodnocení, návody, videa (v dnešní době se jedná o velmi oblíbený formát) a další sekce, které jim přinesou opravdovou přidanou hodnotu. Nejen, že tím vzroste důvěryhodnost obchodu, prostřednictvím tohoto doplňkového obsahu se navíc zvýší i počet podstránek, které se mohou objevit ve vyhledávání a pokud bude tento obsah skutečně užitečný, uživatelé jej jistě začnou brzy sami sdílet a vy tak získáte zpětné odkazy důležité i pro SEO.

Co dál?

Má-li váš e-shop správně vytvořenou strukturu odrážející důležitá klíčová slova i kvalitní a užitečný obsah, máte nakročeno k úspěchu. Potřeba bude ještě web vnitřně prolinkovat, zkontrolovat případné odkazy vedoucí na stránky 404, odstranit duplicity či pomocí příkazu „nofollow“ skrýt před indexací stránky, které není vhodné indexovat. Projděte si také domovskou stránku a ujistěte se, že je dostatečně přehledná a obsahuje důležité informace.

Vytvoření oblíbeného e-shopu, do kterého se budou zákazníci rádi a často vracet, nelze dosáhnout bez nezanedbatelného úsilí a času. Na kvalitě e-shopu ale závisí úspěch či neúspěch konkrétního podnikání a oboje se proto vyplatí projektu věnovat v maximální možné míře.

Nejste si jistí, že to zvládnete? V tom případě nechte všechnu práci na odborníky z MEDIAUNIT.

Related Posts

  • 87
    Slyšeli jste o tom, že k vylepšení návštěvnosti svého webu poslouží SEO optimalizace? Chtěli byste se o této záležitosti dozvědět něco víc? Neváhejte kontaktovat specialisty, jistě vám se všemi náležitostmi kvalitní optimalizace pomohou. Optimalizaci by se dalo rozčlenit na několik oblastí, z nichž velmi důležitou oblastí může být off page SEO.…
    Tags: v, se, a, optimalizace, seo, i, či, stránky, web, webové
  • 87
    Internet se stává stále důležitějším kanálem pro firmy a živnostníky. Není proto divu, že také rostou náklady na reklamu. Je ale nutné vyhazovat obrovské částky za bannery, PPC kampaně či video spoty? Boj o přední místa ve vyhledávačích je mimo placené pozice sice během na dlouhé trati, ale kdo vydrží…
    Tags: se, a, v, i, seo, webové, stránky, internet, pr, programování
  • 85
    O českém startupu Marketing Miner jsme již zde na Webitech párkrát psali: http://webitech.cz/treti-ruka-konzultanta-online-marketingu-marketing-miner/ http://webitech.cz/marketing-miner-efektivni-nastroj-nejen-pro-seo-konzultanty/ Svého času malý startup se postupně rozvinul do plně funkčního all-in-one data miningového nástroje pro online marketéry a v dnešní době již pokrývá velkou část českého trhu. Tím ale jeho ambice nekončí. Novinky jako na běžícím…
    Tags: v, a, se, stránky, webové, web, internet, programování, seo, optimalizace
  • 85
    Vlastnit webové stránky nebo elektronický obchod ještě neznamená větší profit či zvýšení propagace společnosti či nějaké jiné služby. K tomu aby webové stránky splnili svůj účel je potřeba spoustu dalších kroků na které se často pozapomíná. Přirovnat se to dá ke stavbě domu. Jak asi bude vypadat nový dům bez kvalitních…
    Tags: a, se, stránky, webové, internet, seo, optimalizace, nejen, zdarma, web
  • 85
    Někdo se snaží o SEO svépomocí, jiný si raději najme agenturu. Je pravda, že jakousi formu optimalizace pro vyhledávače průměrně zdatný uživatel počítače zvládne, jenže má to i svá úskalí. Klidně se pokuste svépomocí, ale přiznejte si, když už budete mít všeho nad hlavu. Pokud se najdete v některé z…
    Tags: se, seo, a, v, webové, stránky, pr, optimalizace, nejen, zdarma
, , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Uživatelů je den ode dne víc a víc.

Otestuj to i TY!