Jak vydělat s Affiliate? Co na to Mário Roženský!

Jednou z nejčastějších metod monetizace webových stránek je partnerská spolupráce tzv. affiliate. Mimochodem tento způsob je využíván i u nás na WebiTechu.

Chcete dělat Affiliate pořádně určitě sledujte významné osobnosti a aktuální dění v tomto oboru. Rozhodl jsem se postupně oslovit některé z nich a podělit se zde o jejich názory.

Jako první mě napadnul Mário. Proč jako první? Asi proto, že na nás něco chystá!

Jak na Affiliate s Máriem Roženským?

Jak na Affiliate s Máriem Roženským?Mário stál u zrodu mnoha úspěšných projektů a firem, kterým se začal věnovat po Fakultě informačních technologií v Brně. V současné době se věnuje podnikání na internetu, zejména affiliate marketingu.

Jako jeden z hlavních posledních úspěchů určitě lze zařadit AffilBox. Jedná se o nástroj na správu a vytvoření sítě partnerů.

Mimo tyto hlavní aktivity se věnuje i předávání zkušeností a posílení podvědomí o affilu na přednáškách a odborných školeních. Jeho oblíbené téma je provizní prodej a vydělávání na internetu.

Affilate marketing je podle mého názoru teprve v plenkách a obchodníci se teprve učí s affilem zacházet. Mnoho firem podceňuje potenciál navýšení svých zisků právě díky využití partnerské spolupráce.

Jak to vidí Mário?

Lukáši, je to přesně tak jak říkáš. Dle mého odhadu je v ČR tak 1.000 funkčních provizních programů, ve kterých se ročně vyplatí okolo 300-400 milionů korun. To je ve srovnání se světem, kde to jsou 4 miliardy dolarů zanedbatelná čísla. Také když se podíváme třeba na eshopy, tak je jen hrstka z nich, kteří svůj vlastní provizní program spustili a zařadili jej jako velmi funkční marketingový kanál. Z mé zkušenosti vyplývá, že zavedením a aktivní prací s partnery lze navýšit obrat o 10-40 % u běžného eshopu.

Setkal jsem se s názorem, že většinu zisků v affilu tvoří jen malé procento partnerů – Top affiláků. Máme vůbec šanci s affilem jako partneři ještě uspět? Jaké jsou zisky průměrných affilete partnerů? Dá se tímto způsobem uživit? Jak vydíš průměrného affiláka?

Jak to vidí Mário?

Obecně lze říci, že pouze 10 % partnerů, kteří se do provizního programu registrují, tak opravdu propaguje. Ti ostatní se registrovali pouze ze zajímavosti, nebo jsou líní cokoliv dělat. Tedy pokud partner alespoň něco dělá, tak nemá problém být mezi těmi 10 % partnerů, kteří vydělávají.

Šance je vždy. Právě naopak, je tu čím dál více provizních programů, ale nedostávají se kvalitní partneři. Takže na dnešním českém trhu je pro partnery obrovský prostor uspět. A stejně tak je zde krutý nedostatek affiliate manažerů. Pokud někoho tato práce zajímá, tak se o něj budou obchodníci prát a on nebude mít o zakázky nouzi. ČR nutně potřebuje 10 kvalitních affiliate manažerů.

Affilem se dá uživit bez problémů, stejně jako jakýmkoliv jiným podnikáním, pokud k tomu přistoupíme zodpovědně. Ti co hledají pasivní příjem, ti se rozhodně neuživí J. Pokud ovšem budeme pracovat na dlouhodobém projektu, budeme budovat kvalitní web a budeme získávat emaily na návštěvníky, se kterými budeme dále komunikovat, budovat vztah a dále jim prodávat, tak není možné neuspět. Je to vlastně koncept, jako u kteréhokoliv jiného podnikání.

Affiliate nerovná se pasivní příjem. Pokud si toto partner zapamatuje, tak má 50 % hotovo. Druhých 50 % úspěchu v affilu dnes je neustále prodávat návštěvníkům, které jsem již jednou získal. Zbytek už je hračka a rutina.

Když jsem v úvodu psal, proč mně uvízlo tvé jméno jako první, byl to důvod tvé chystané knihy. Můžeš nám prozradit více, na co se můžeme těšit a pro koho je určena?

Mário?

Kniha je určena pro všechny, kdo chystají, nebo již mají svůj vlastní provizní program. V knize provedu čtenáře přípravou provizního programu, nastavením provizí, hledáním partnerů, motivací partnerů až po jejich vyplácení a celou správu affiliate programu.

Kniha bude tištěná a vyjde v září. Vřele ji doporučuji každému, kdo chce nastartovat svůj provizní program. Ale neměli by ji minout ani partneři, kteří chtějí pochopit, jak affiliate funguje z druhé strany (od provozovatele) a budou si tak umět lépe vybrat provizní program, nebo také budou vědět, jak si říci o vyšší provizi :).

Mezi další trend ve výdělku na internetu paří určitě prodej infoproduktů a budování emailových databází. Jedním z průkopníků těchto praktik je určitě David Kirš se svou EmailAcademy a s nástroji na automatizaci těchto procesů.

Používáš nějaké tyto nástroje?

Samozřejmě, že používám. SmartEmailing, FAPI a AffilBox jsou základem mého podnikání. Díky těmto nástrojům mám vše automatizováno a můžu se věnovat činnostem, které přináší ovoce a ne rutinním záležitostem, jako je vystavování faktur apod.

Aktuálně vyvíjím nástroj SupportBox (www.supportbox.cz), se kterým chci navázat na úspěch AffilBoxu (mimochodem, v pátek jsme oslavili 700. zákazníka) a zlepšit podporu zákazníků u nás. Dnes je to tristní a na emailový dotaz dostávám odpověď za 2 dny, nebo dokonce dvě protichůdné odpovědi apod.

Díky SupportBoxu budou mít firmy možnost efektivně komunikovat se svými zákazníky emailem a živým chatem. Díky tomu budou mít více spokojených zákazníků a vyšší výdělky. Aktuálně je aplikace v uzavřeném testování pár desítek vybraných zákazníků. Spustit do ostrého provozu bych měl aplikaci po prázdninách.


Rozensky_Affiliate

 

 

Brzo se můžeme těšit na knihu od Mária Roženského věnovanou Affiliate marketingu, kde nás naučí techniky pro správu provizního programu či jak získat více nových zákazníků.

 

 

, , , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CAPTCHA * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.