Kdo je ten kluk s citrónem? Původně affilák dnes manažer – František Szabó

Affiliate marketing u nás se dostává na lepší úroveň, než tomu bylo v minulosti. Může za to narůstající nabídka partnerských programů a samozřejmě počet affiliate partnerů.

Samozřejmě jedním z hlavních důvodů je i osvěta a vzdělání v této oblasti. Jedním z těch, kteří se snaží aktivně budovat a pomáhat novým partnerům v této oblastí je  František Szabó. Kdo již přičuchl k této oblasti tak toto jméno zná, nebo ho minimálně někde zaslechl. Pojďme si o něm něco málo říci.

František Szabó vystudoval webové inženýrství na FIT ČVUT v Praze. Kromě toho že se věnuje vývoji webů a programování webových aplikací, PPC či SEO patří k jeho vášni hlavně affiliate marketing a iOs marketing.

K jeho aktivitám určitě stojí za zmínku založení firmy Lemony trade s.r.o., projekt LemonyApps.com, Affilblog.cz a mnoho dalších.

František Szabó

František Szabó –  osobní web frantisekszabo.cz

František nám předal již mnoho svých zkušeností prostřednictví affiliate školení a předal mnoho informací na svém blogu affilblog.cz. Lze ho zařadit mezi jedno z těch, kteří se nebojí podělit o své několikaleté zkušeností a své know-how.

V současnosti působí jako affiliate manažer dvou nadnárodních subjektů NATURHOUSE a Ferratum Bank.

František má mnoho zkušeností od klasických affiliate webů, lead gen až po přeposílání objednávek (dropshipping). Pokud patříte nejen k začínajícím affilákům určitě využijte těchto zkušeností. Využít to mohou jak prodejci produktů a služeb tak samozřejmě partneři ve svém online byznysu a affiliate marketingu.

František-Szabó

František (Affiliate evangelista a iOs markeťák) na jedné ze svých cest, kde doplňuje energii pro další tvůrčí činnost nejen v affilu.

Při psaní tohoto článku jsme si připravili i některé otázky na Františka.

Ahoj Františku. V krátkosti jsem se tu snažil představit tvojí osobu, ale rád bych znal, jak jsi se k affilu dostal a co pro tebe bylo motivující a co tě naplňovalo v tomto oboru?

První zkušenost s affilem pro mě byl provizní program Aukro a Invia někdy v roce 2008. 1.1.2010 jsem se rozhodl že se budu věnovat pouze affiliate marketingu a monetizaci webů a opustím PPC, které mě živilo do té doby. Motivací pro mě byla velmi malá rozšířenost a edukovanost českého trhu.

Rád zkouším nové věci a to mě také naplňovalo. Protože začátky byly vyloženě metoda pokus/omyl. Nikdo u nás o affiliate trhu veřejně tenkrát nepsal a všechno jsem si musel vyzkoušet na vlastní pěst. Teď je již situace jiná. Všichni se předhání, kdo napíše dříve o affilu nějaký článek. V těch začátcích se o své know how ale nechtěl absolutně nikdo dělit mimo mě:)

Hodně lidí spojuje affiliate s pasivním a jednoduchým příjmem. Jak to vidíš ty.

Mário Roženský kdysi napsal, že pasívní příjem neexistuje. V zásadě s ním souhlasím, vždy je potřeba projekt že začátku nastartovat a průběžně udržovat a nelze se spoléhat na to, že vám to bude sypat peníze do konce života.

V affiliate byznysu je situace o to horší že se neustále něco mění a vyvíjí. Seznam spustí svůj update a přijdete o 95% návštěvnosti. Inzerent vypne kampaň a z 100 000Kč měsíčně máte 0Kč protože nemůžete najít žádnou adekvátní náhradu. Vidím to tak že affiliate je byznys jako každý jiný a je třeba se o něj starat.

Co doporučuješ začínajícím affilákům? Jaké obory fungují a čemu se vyvarovat?

Noví affiláci často začínají obory, které nejvíce vydělávají: finance, travel, slevy (viz http://www.affilblog.cz/objem-vyplacenych-provizi-v-ceskem-affilu-infografika/).

Mohl bych začínajícím affilákům poradit jaké obory teď nejvíce frčí (hubnutí, půjčky – tyto obory budou fungovat neustále). Doporučil bych jim stejně začít budovat projekt k jehož tématice mají vztah/znalosti a který mohou budovat dlouhodobě jako authority sites.

Z dlouhodobého hlediska to dává největší smysl. Samozřejmě u těchto projektů je problém že nezačínají vydělávat ihned, ale ovoce jejich práce se začne zhodnocovat až po čase (klidně i po více než roce). Takže affilákovi bude fungovat obor, který jej baví a kterému rozumí.

Jaké chyby nejčastěji začínající affiláci dělají?

Klasický začínající affilák vybuduje web, naplní jej obsahem a nasadí bannery. Tím pro něj práce končí. Bohužel nemůže být dál od pravdy, toto je pouze začátek cesty 10%. Nyní je potřeba získat traffic (SEO, PPC, e-mailing, social, …) a web postupně doplňovat, upravovat a vylepšovat. A/B testing a analytika je u affil webů kriticky důležitá. Za další nejčastější chybu affiláků považuji to, že nehodlají investovat do svého vzdělání a do dalšího chodu svých projektů.

V poslední době se začíná na internetu i s tzv. dropshippingem. Myslíš, že je to zajímavé z pohledu pro partnery?

Dropshipping je z pohledu inzerenta i partnera o level možná i o dva náročnější než klasický affil nebo leadgen. Ale je to ideální volba pro partnery, kteří chtějí budovat něco víc než obsahový magazín. Osobně mám s dropshippingem a přeposílání objednávek mnohaleté zkušenosti.  Provozoval jsem 2 větší projekty a staral o o systém na přeposílání objednávek z pozice manažera dropshipping.cz. Mohu říct, že pro některé partnery to může být velmi zajímavý způsob spolupráce.

Co plánuješ do budoucna? Budeš se nadále věnovat osvětě affiliate marketingu?

Chci se věnovat osvětě affiliate marketingu, svým projektům fungujícím na bázi affiliate marketingu a také bych rád dostal více affiliate (leadgen) na mobilní zařízení:).

Mnohokrát ti děkuji za rozhovor a přeji ti hodně pracovních i soukromých úspěchů. Je něco, co chceš říci na závěr našim čtenářům Webitechu?

Pokud s něčím chcete začít tak to neodkládejte a začněte již dnes. Postupujte po malých krůčcích a vytrvejte.

, , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Uživatelů je den ode dne víc a víc.

Otestuj ho i TY!